دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

طالبان دعوت رئیس‌جمهور پاکستان را پذیرفت

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 696326
وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که طالبان افغانستان به دعوت عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان جهت برگزاری گفت‌وگوهای رسمی در اسلام‌آباد، پاسخ مثبت داده‌اند.
طالبان دعوت رئیس‌جمهور پاکستان را پذیرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفته است که کشورش همواره به دنبال یک راه حل قابل قبول سیاسی برای خواباندن منازعه افغانستان بوده است؛ از همین رو سعی دارد تا طی اقدامی دیپلماتیک، ترتیب یک گفت‌وگوی بین افغان را در نزدیک‌ترین زمان ممکن بدهد.

طبق گفته او، این دعوت رسمی از نمایندگان طالبان، بخشی از برنامه دیپلماتیک اخیر پاکستان برای متقاعد کردن شورشیان جهت توافق یک آتش‌بس دائمی است.

عمران خان، طی سفر اخیرش به کاخ سفید، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اطمینان داده بود که پاکستان هر کاری که در توانش باشد برای تسهیل مذاکرات صلح افغان انجام خواهد داد.

نخست‌وزیر پاکستان پیش‌تر گفته بود که هر دو کشور آمریکا و پاکستان، هدف مشترکی مبنی بر ایجاد یک صلح پایدار در افغانستان دارند که حصول آن با قدرت نظامی امکان‌ناپذیر است.

هفته پیش، سرویس اردو زبان بی بی سی به نقل از سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گزارش داد که طالبان افغان، در صورت دعوت رسمی نخست‌وزیر پاکستان، به این کشور سفر خواهند کرد.

قطر در حال حاضر، میزبان دفتر سیاسی طالبان است و به باوری، قدرت نفوذ قابل توجهی بر این گروه شورشی دارد.

روابط پاکستان و افغانستان در هفته‌های اخیر و پس از دیدار اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از اسلام‌اباد، رو به بهبودی گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....