يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

هلاکت ميليونر انتحاري داعش در عراق

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 504088
تروريست انگليسي و ميليونر داعش خود را در يک عمليات انتحاري در نزديکي موصل به هلاکت رساند.
هلاکت ميليونر انتحاري داعش در عراق
به گزارش جهان نيوز باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل نوشت، رونالد فيدلر که در ميان تروريست‌هاي داعشي به ابو زکريا البريتاني معروف بود، پيش از آنکه خود را به عنوان عامل انتحاري در موصل منفجر کند، به دليل زنداني بودن در گوانتانامو، يک ميليون پوند غرامت دريافت کرده بود.

بر اين اساس، عامل انتحاري انگليسي داعش که خود را در يک خودروي انتحاري در شهر موصل عراق منفجر کرد، در سال 2002 پس از دستگيري در افغانستان از سوي نيروهاي آمريکايي به زندان گوانتانامو فرستاده شد. دو سال بعد و تحت فشارهاي دولت توني بلر، نخست وزير وقت انگليس از زندان گوانتانامو آزاد شد.

اين تروريست انگليسي پس از آزادي، در دادگاه انگليس مدعي شد ماموران امنيتي اين کشور در بدرفتاري با او همدست بوده‌اند و از اين رو يک ميليون پوند غرامت براي چشم پوشي از شکايت خود دريافت کرد.

علي رغم آنکه او به دليل گذشته‌اش از سوي سرويس‌هاي امنيتي انگليس تحت نظارت بود، در سال 2014 براي ملحق شدن به گروه تروريستي داعش به سوريه گريخت. وي در ماه فوريه سال 2017 ميلادي در يک عمليات انتحاري خودروي خود را در نزديکي موصل منفجر کرد و خود نيز به هلاکت رسيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *