يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم شیراز

وضعیت در استان فارس همچنان بحرانی است/ خسارت قابل توجهی به بخش های عمومی و سرمایه مردم وارد شده است

يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 503592
مسئولان استان فارس می گویند با توجه به خشکسالی های گذشته مردم این استان از بارش های اخیر خوشحال شده اند، این در حالی است که بخش قابل توجهی از روستاها و شهرستان های این استان گرفتار سیل زدگی شده اند!
وضعیت در استان فارس همچنان بحرانی است/ خسارت قابل توجهی به بخش های عمومی و سرمایه مردم وارد شده است
به گزارش جهان نيوز؛ علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار اگری پرس  درباره  خسارت سیل به کشاورزی استان فارس گفت: هنوز هیچ گونه آمار رسمی از برآورد خسارت نداریم؛ وضعیت در استان فارس هم چنان بحرانی است و پیامدهای آن کماکان ادامه دارد ولی خوشبختانه با مشارکت مردم و اطلاع رسانی خوبی که صورت گرفت، می توانم بگویم تلفات انسانی در حداقل است.
عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم شیراز، از انتشار آمار برآورد خسارت سیل زدگی استان در روزهای آینده خبر داد و افزود:  بارندگی اخیر در استان فارس با این کیفیت وکمیت بی سابقه بود؛ میزان بارش در طول یک هفته به  دو برابرمیانگین بلند مدت آن در استان رسید. لطمات و خسارات قابل توجهی به اماکن عمومی ، زیر ساخت های بخش های مختلف و منازل شخصی و البته به زراعت و دامداری استان وارد شده است. هنوز برای اظهار نظر در این زمینه بسیار زود است و فعلا باید اوضاع را برای اینکه جان مردم در امان بماند مدیریت کنیم.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار اگری پرس که کمیسیون کشاورزی مجلس چه اقداماتی را برای جبران خسارت کشاورزان سیل زده در نظر دارد بیان داشت: امیدوارم کشاورزان و عشایر و دامداران استان سرمایه خود را تحت پوشش بیمه قرارداده باشند که در غیر اینصورت کار برای جبران خسارت آنان بسیار سخت می شود و محدودیت های فراوانی خواهیم داشت.
علی اکبری عملکرد مدیریت بحران استان فارس در وقوع سیلاب اخیر را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: ستاد بحران در استان فعال شده است و دستگاه های مختلف برای مدیریت این بحران بسیج شده اند؛ خوشبختانه مشارکت مردم در مدریت این بحران بسیار موثر بوده است و هم چنان به استمرار همکاری و مشارکت آنان نیاز است تا شرایط به حالت عادی برگردد.
به گزارش اگری پرس در سال زراعی ۹۵-۹۶ ، ۳۵۶ هزار هکتار از زمین های این استان زیر کشت گندم رفته است و پیش از وقوع سیلاب اخیر تولید یک میلیون و ۱۷۷ هزارتن گندم در استان فارس پیش بینی شده بود. سوء مدیریت در اجرای طرح های آبخوانداری و ازبین رفتن زمین های زراعی در سیلاب در کنار تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم سرنوشت تولید این محصول استراتژیک را در هاله ای از ابهام قرارداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *