پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

زندانیان و زندان های آمریکا به روایت تصویر

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 264000
یک‌ چهارم کل زندانیان جهان در زندان‌های آمریکا هستند و از هر 100 هزار نفر جمعیت 754 نفر در زندان هستند که در این مورد نیز رتبه اول جهان را دارد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، براساس گزارش "مرکز تحقیقاتی پیو"، آمریکا در تعداد زندانیان رتبه اول را در جهان دارد، یک‌ چهارم کل زندانیان جهان در زندان‌های آمریکا هستند و از هر 100 هزار نفر جمعیت 754 در زندان هستند که در این مورد نیز رتبه اول جهان را دارد.

علاوه بر آن، بحث شکنجه و مرگ و میر حاصل از آن، سوء استفاده جنسی کارمندان زندانها و استفاده نامتعارف از وسایل و ابزار از جمله شوکرهای قوی و کشنده و در نهایت، تعداد زندانیهای غیر آمریکایی که بالغ بر 112 هزار نفر هستند، از جمله موارد مهم مربوط به زندان های آمریکا هستند که علیرغم وجود این آمارهای تأثر برانگیز، کمتر رسانه ای شده و مورد توجه سازمانهای بین المللی و مدافع حقوق بشر قرار می گیرد.

این در حالی است که کشته شدن یک زندانی در زندان های کشورهای ضد آمریکایی، به حق یا به ناحق، موجبات فریاد حقوق بشر ایشان و سر و صدای رسانه ای و زیر سوال بردن همه جانبه آن حکومت را به دنبال خواهد داشت.
 لازم به ذکر است که منبع اعداد و آمارها، سازمانهای دولتی و حقوقی و موسسات پژوهشی آمریکا هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *