پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۳
۳
تحلیلگران غربی مطرح کردند

۶ دلیل برای نیاز آمریکا به ایران در مواجهه با داعش

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 382412
بررسی مواضع بسیاری از تحلیلگران در اروپا و آمریکا در اندیشکده ها و رسانه های غربی نشان می دهد که آنها همچنان به مقامات آمریکایی درباره عدم شرکت ایران در ائتلاف هشدار می دهند و این کشور را نیازمند حضور ایران در ائتلاف بین المللی علیه داعش بیان می کنند.
۶ دلیل برای نیاز آمریکا به ایران در مواجهه با داعش
گروه بین الملل جهان نيوز ـ بررسی دلایل این تحلیلگران برای درک بهتر موقعیت ایران در منطقه حساس خاورمیانه بسیار قابل تامل است، به همین دلیل به برخی از این استدلال ها به صورت اجمالی اشاره می شود:

الف: ایران یکی از کشورهای قدرتمند خاورمیانه است که تشکیل چنین ائتلافات و اقدامات نظامی در منطقه بدون هماهنگی با ایران نتیجه حقیقی را به دنبال نخواهد داشت یا حداقل نتیجه قطعی در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

ب: ایران یکی از بانفوذترین کشورها در عراق و سوریه است، هیچ کشوری به اندازه ایران در این دو کشور نفوذ ندارد. بنابراین هرگونه اقدام در این دو کشور بدون شراکت ایران تلاشی بی حاصل است.

ج: اگر آمریکایی ها به بهانه حمله به داعش به دنبال ایجاد فضایی جدید برای تقسیم قدرت در کشوری همچون سوریه هستند، ایران به راحتی می تواند برنامه ریزی آمریکا و متحدینش را به هم بریزد.

د: ایران تنها کشوری بود که از ابتدا در مقابل داعش ایستاد و عملا اگر این کشور اقدام نمی کرد امروز داعش کردستان عراق را هم تصرف می کرد. عدم حضور ایران در ائتلاف بین المللی علیه داعش زیر سوال رفتن و عدم مشروعیت این ائتلاف را در افکار عمومی به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که هم اینک در این ائتلاف کشورهایی حضور دارند که داعش را تقویت کرده و حتی همچنان ارتباط مالی و اطلاعاتی دارند.

ه‍: نبرد هوایی به تنهایی برای مقابله با داعش کفایت نمی کند و برای از بین بردن کامل این گروه باید برنامه اقدام زمینی را نیز اجرایی کرد. در حوزه زمینی ایران موثرترین کشور برای مبارزه با داعش است زیرا ایران در طول دو سال اخیر از طریق حضور مستشاری و گروه های هم‌پیمان خود بیشترین نبرد زمینی را با داعش در سوریه و عراق داشته و بنابراین بیشترین تسلط را در حوزه نبرد زمینی با داعش را دارا است.

و: تشکیل ائتلافی که تنها در آن متحدین عربی و غربی آمریکا حضور دارند بدون حضور ایران به عنوان کشوری که قدرتمندترین کشور محور مقاومت منطقه است یک ائتلاف جامع محسوب نمی شود. عدم حضور ایران به عنوان یکی از رهبران اصلی منطقه برای آمریکا یک ضعف اساسی محسوب می شود که نتوانسته ائتلافی جامع را ایجاد و رهبری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا داعش و آمریکارو با هم لعنت کنه
گروهبان....
امیدوارم هر چه زودتر چاقو دسته خودش رو هم ببره
طاهرخانی
ایران هزار دلیل دارد که نباید وارد بازی آمریکا شود ؟؟؟