يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۳۳
۱۰۴
در حاشیه دو موضع متفاوت وزیر ارشاد؛

فیسبوک، باز؛ یالثارات بسته!

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 337828
نمی توان در دولت مدعی آزادی و سریح‌القلم شدن ممنوع‌القلم ها شد اما از آن سو منتقدان را تاب نیاورد و تریبون‌هایشان را تعطیل کرد.
فیسبوک، باز؛ یالثارات بسته!
جهان نيوز – گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیراً در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران و دسترسی همگان به این شبکه اجتماعی شده است. آقای جنتی گفته «تلاش ما بر این است که با همکاری سایر وزرایی که در دولت هستند بتوانیم شرایطی فراهم بکنیم که همه در ایران به فیس‌بوک دسترسی داشته باشند برای اینکه این فقط یک وسیله ارتباطی است که افراد می توانند با یکدیگر گفتگو و مکاتبه کنند و دیدگاه‌هایشان را بیان کنند». وزیر ارشاد دولت یازدهم البته چند باری نیز پیش از این از فیلتر فیس‌بوک در ایران انتقاد کرده بود. 

وزیر ارشاد دولت اعتدال درست در همان روزهایی که در مصاحبه با رسانه های خارجی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران شده بود، در مقام رییس هیات نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف و تعطیلی هفته نامه "یالثارات" انصار حزب الله داد. او در بیان علت تعطیلی یالثارات می گوید: مجوز نشریه یالثارات می توانست لغو شود و این هفته نامه به دلیل نشر اکاذیب، توهین آشکار و استفاده از ادبیات لمپنیسم در شان جمهوری اسلامی ایران نیست. آنچه که در چندین شماره اخیر این نشریه بررسی کردیم مشحون از نشر اکاذیب، توهین های بسیار بارز به رییس جمهوری، اعضای دولت و مقامات کشور است. در این نشریه نوعی لمپنیسم در بکارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت مشاهده می شود. 
گذشته از اینکه سابقه مطبوعاتی و داوری وزیر محترم ارشاد بر ما مشخص نیست که این چنین در مورد یک هفته نامه منتقد حکم صریح می دهند، اما آنچه مورد تعجب و نظر نگارنده است، تساهل و تسامح ایشان با یک رسانه خارجی و اشد مجازات در قبال یک هفته نامه داخلی است. آقای جنتی در قبال یالثارات نه حکم به تذکر یا توبیخ و نه فقط حکم به قضایی شدن بلکه حکم به حصر و توقیف آن داده اند. به عبارتی تقریباً شدیدترین کاری که ایشان می توانند در حق یک نشریه روا دارند. 

همه برخوردهای سخت علی جنتی در برابر یالثارات و نیز دادگاهی کردن «وطن امروز» و «9 دی» دو جریده دیگر منتقد دولت، در شرایطی است که «آزادی» جزء کلیدواژه های دولت یازدهم بوده است از جمله خود وی در همان مصاحبه با الجزیره می گوید: «در شرايط جديد سياست دولت آقاي دكتر حسن روحاني، رئيس جمهور، ايجاد آزادي هاي بيشتر در حوزه مطبوعات، در حوزه انتشار كتاب، در حوزه ساخت فيلم ها و توليد فيلم هاي سينمايي است. تلاش ما در حوزه وزارت فرهنگ اين است كه هيچ روزنامه اي توقيف نشود. دولت تلاش مي كند كه آزادي را كاملا براي مطبوعات و انتشار كتاب و ساير فعاليت هاي فرهنگي باز بكند». آقای جنتی چندی قبل نیز خبر از آزادی فعالیت افرادی داده بود که نامشان در لیست ممنوع القلم ها بوده است.

در کنار این دکتر حسن روحانی رییس جمهور نیز 17 دی ماه جاری در جمع استانداران تاکید می کند: «از نقد و انتقاد نباید بهراسیم و نباید ناراحت شویم، آزاد بگذاریم هر کس نقد دارد، مخصوصاً نقد سالم، سازنده و دلسوزانه، این بهترین کمک برای ما است، حتی اگر اهداف دیگری هم پشت نقد پنهان شده باشد این دولت به راحتی آن را تحمل خواهد کرد. احزاب و گروه‌ها خواهند دید که آستانه تحمل این دولت بسیار بالاتر از آن است که آنها قادر باشند به این راحتی دولت را در مسیر عصبانیت قرار دهند. دولت در عمل نشان خواهد داد که آستانه تحمل بالایی خواهد داشت».

همچنین آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که از حامیان پروپاقرص دولت محسوب می شود 22 دی ماه می گوید: كساني كه از بيان حقايق مي‌ترسند، از سانسور در رسانه‌هاي استفاده مي‌كنند.

با این همه آنچه از مرور شعارها و سخنان دولتی‌ها و سنجش آن با عملکردهایشان به ذهن متبادر می شود، تناقض در شعار و عمل است. نمی توان در دولت مدعی آزادی و سریح‌القلم شدن ممنوع‌القلم ها شد اما از آن سو منتقدان را تاب نیاورد و تریبون‌هایشان را تعطیل کرد. منطقی نیست که برای آزادی شبکه خارجی و صهیونیستی فیس‌بوک تلاش کرد اما یک هفته نامه داخلی را تحمل نکرد. این چه آزادی و نقدپذیری است که حکم به توقیف یالثارات و رفع فیلتر فیس‌بوک می دهد؟ آزادی و آزادی بیان و عقیده در هنگام تحمل مخالف معنا پیدا می کند و الا انتشار ده‌ها روزنامه و ایجاد صدها سایت و وبلاگ حامی دولت و تحمل همسونویسان چه ارزشی دارد؟!

وزیر ارشاد علت تعطیلی یالثارات را "نشر اکاذیب"، "توهین به مقامات"، "استفاده از ادبیات لمپنیسم" و "بکارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت" اعلام کرده است. اکنون سئوال این است که وقتی کرکره یالثارات به این دلایل پایین کشیده می شود چه تضمینی است که همین مسائل و جرایم در فیس‌بوک تکرار نشود. آنگونه که وزیر محترم گفته اند ایشان سه سال است که عضو فیس‌بوک هستند و قاعدتا خوب می دانند که مدیریت فیس‌بوک در خارج کشور بوده و زیر نظر وزارت ارشاد نیست و نیز می دانند که فیس‌بوک –جدای از مطالب مفید- حاوی زشت ترین، مبتذل ترین و موهن ترین مطالب و تصاویر است. با این وجود چگونه تحمل می کنند که این سایت رفع فیلتر شود؟ اگر مطلبی با محتوای مجرمانه در این سایت –که از خارج مدیریت می شود و تابع هیات نظارت نیست- منتشر شود تکلیف چیست؟ 

در سال 89 انتشار مطالب و کاریکاتورهای موهنی علیه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در فیس‌بوک صهیونیستی موج عظیم اعتراضات را در جهان اسلام به راه انداخت تا جایی که این شبکه در برخی کشورهای اسلامی فیلتر شد و شخصیت هایی همچون پرویز مشرف رییس جمهور اسبق پاکستان در اعتراض صفحه فیس‌بوک خود را بستند. با این وجود فیس‌بوک حاضر به حذف آن مطالب نشد. هنوز هم همان مطالب در این شبکه اجتماعی موجود است. مدیران فیس‌بوک همچون مسئولان یالثارات نیستند و حسابی از وزارت ارشاد ما نیز نمی برند با این حال بر چه اساسی وزیر محترم خواستار آزادی فعالیت شبکه ای در ایران می شود که در انتشار زشت ترین مطالب و عکس ها و فیلم های خلاف اخلاق و قانون و شرع نه تنها قابل قیاس با یالثارات نیست بلکه در قیاس با سایر رسانه های مبتذل و موهن خارجی نیز گوی سبقت را ربوده و به اعتراف بسیاری از صاحبنظران غربی منشا نابسامانی ها و آسیب های فراوانی بوده است. نگاهی گذرا به برخی صفحات فیس بوک انبوهی از محتواهای "مستهجن"، "لمپن" و "سخیف" را نمایان خواهد کرد. با این وجود چه تضمینی وجود دارد و چگونه ایشان خواهند توانست بر این شبکه ضدایرانی و ضداسلامی نظارت کرده و با لمپن‌ها و توهین‌کنندگان آن برخورد نمایند؟

شاید بد نباشد که وزیر و وزارت ارشاد همان رحمانیتی را که در قبال بیگانگان دارند در برابر منتقدان داخلی نیز داشته باشند و همان جباریتی را که در برخورد با منتقدان داخلی دارند در برابر بیگانگان هم روا بدارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همتی
آقا یه سوال!
وزارت ارشاد رسانه ها رو از پرداختن به پرونده کرسنت منع کرده. حالا اگه خدای نکرده کسی بخواد در مورد این فساد نفتی در فیسبوک بنویسه، دولت فخیمه می خواد چه جوابی به آقازاده محترم و ابوی بزرگوارشون بده.
آقای جنتی ناسلامتی شما امنیتی هستی و حتما متوجه می شی که شمایی که تحمل روزنامه منتقد رو نداری، تو شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک نمی تونی مدیریت کنی و نامه بزنی که مثلا درباره کرسنت حق ندارید چیزی بنویسید.
البته چون شما بیشتر امنیتی هستید از این منظر براتون دلیل آوردم و گرنه مشکلات اخلاقی و فرهنگی فیسبوک بقدری هست که هر کسی حتی کاربرانش هم به صراحت ازش دفاع نمی کنند. ماجرای منع اوباما برای فرزندانش برای استفاده از فیسبوک رو که یادتون هست؟
فیسبوک اسمش روشه آیا مطالب و مندرجات این نشریه با عنوان آن مطابقت دارد؟
یالثارات الحسین(ع)
Iran, Islamic Republic of
اگه تطابق اسم با محتوا ملاک مجوز است (که البته در مورد فیس بوک چنین تطابقی بی معنی است) در آنصورت باید...
Iran, Islamic Republic of
الان اینجا بحث مطالب نیست ، بحث دوگانگی رفتار وزیر ارشاده . چرا یالثارات رو به خاطر مطالب .. بسته اما میخواد فیس بوک که در اون مطالب 100 درجه سخیف تر از یالثارات نوشته میشه میخواد رفع فیلتر کنه ؟؟؟؟؟
توجه شود،
مخالفت با بسته شدن یالثارات به معنی تائید روش و لحن وی نیست.
صهبا
واقعا برای چی منع کرده؟؟ برام خیلی عجیبه
مگه چنین چیزی ممکنه و وزارت ارشاد می تونه چنین دستوری بده؟؟؟
خیشه
Iran, Islamic Republic of
البته از دولت راستگویان انتظار بیشتر از این نمی رود.
مهدی
..هر چی توش بنویسند منزه است؟
بهتر است نیش و کنابه نزنیم، در فضایی منطقی انتقادات خودمان را مستقیم و صریح مطرح کنیم.
صهبا
نه بهتر نیست برات متاسفم که بعد 22 سال هنوز نفهمیدی...
درود بر آقای جنتی، انشاالله هر روز موفق تر باشند.
صهبا
اگر پدرش رو می گی انشاالله....
بله درود بر آیت الله جنتی
صهبا
دولت چاپ... منظورته دیگه
United States
وزارت ارشاد فضا بازه بازه این بود
فضای اباحه گری بله ولی فضای نقد مطلقا
علی
متاسفم برای فکرتون
من هم برای شما متاسفم.
زهیر
ما هم برای تو
شیرین
ایشون فضا رو برای نقد باز گذاشتن, نه توهیــــــــــــــن
بنده خدا
تو فیسبوق که توهینی وجود نداره!!!!!.یا لثارات اگه نقد تند بکنه بهتر از اینه که توفیسبوق به رئیس جمهور و مقامات مهمتر کشوری بدون هیچ دلیلی توهین بشه.
Iran, Islamic Republic of
البته بايد از پيامبر و ساير ائمه معصومين الگو گرفت اما توهين افترادر قالب اگاه سازي نه .............
Iran, Islamic Republic of
اقا وزير ارشاد پسر حضرت ايت ا...جنتي دبير محترم شوراي نگبان و امام جمعه موقت تهران و.....مي باشد چرا اينقدر به وزير محترم گير مي دهيد
گیرم که پدرت هست فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل
Iran, Islamic Republic of
گیریم پدر وزیر محترم ارشاد بود فاضل / از فضل پدر اونو چه حاصل ؟
چه ربطی داره؟ کاری که انجام میده اشتباهه!
....
این تیتر و مطلب منو یاد این ضرب المثل انداخت
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت ابوالفضل رو!
... مدعیان راستگویی همینها هستند که با کمباین به جان آزادی مردم افتاده اند....
آزادی مدل اعتدال!
مگر نمی دانید؟
کسانی که به این دولت رأی ندادند افراطی و القاعده و طالبان و خشونت طلب هستند که باید در سریع ترین زمان دهانشان بسته و منزوی شوند.
حالا بماند که یالثارات انتقاد هم کرده است!
باور ندارید از روحانی بپرسید.
قربون کمباین؛ سفینه اعتدال به مقصد آزادی مافوق صوت در حرکت است!
Iran, Islamic Republic of
وزیر ارشاد باید مراقب رفتار خودش باشد...
صهبا
دقیقا مواظب رفتارشه و داره طبق برنامشون پیش می ره
زهیر
بله همون چیز هایی که هاشمی می خواهد
امیر
حاج آقا محتشم ( مدیر مسئول یالثارات الحسین ) در تقوا و ولایت پذیری و اخلاق و انصاف و مردونگی یه دونه ای یه بسیجی واقعی
Belarus
ﺧﺪﺍ ﺍﺧﺮﺵ ﻭﭘﻮﻝ ﻋﺎﻗﺒﺘﺸﻮ ﺑﺨﯿﺮ ﮐﻨﻪ !
محتشم
درسته ...
نظریات علی جنتی بسیار متاثر از سید محمد خاتمی ست.
صهبا
کی گفته به خاتمی... چه اون خودشم زیر دست یک نفر دیگه ست
پیدا کنید پرتغال فروش را
دارم کم کم به این نتیجه می رسم که اگه مسجد جامعی وزیر فرهنگ می شد بسیار بهتر بود!
صهبا
...
این ها روشنفکر هستند ...فرقی نداره
همه شون عین هم اند و روش اندیشه و عمل کرد همه شون یکی است
آقای جنتی هنوز شعار خودشان مبنی بر پرداخت عادلانه یارانه به روزنامه ها را اجرا نکردند!
سارا صمیمی
وظیفه وزیر فرهنگ حراست از هنرمندان و نویسندگان در مقابل تندروهاست.
و اگر خودشان در خدمت به جریان روشنفکری و غرب گرا و ضد دین افراط کردند چه؟
آنا حبیبی
United Kingdom
بابا این چه وضعی یک طرف به دیگری می گوید تندرو متحجر، طرف دیگر می گوید غربگرا و ضد دین!!!
بنشنید با هم گفت و گو کنید.
بعد چه کسی مراقب رفتارهای افراطی این ها خواهد بود؟!
در ضمن رفتاری را که شما افراطی می نامید درس مکتب اهل بیت است.
یکی از بدی های این دولت این بود که فیس بوک را در بین مردم رواج داد، متاسفانه وضعیت حجاب و روابط افراد در آن اصلا مناسب نیست!
دختران مذهبی بسیاری را می شناسم که بعد ار عضویت در فیس بوک بعد از مدت کمی تغییر پوشش دادند.
خدایی اگر مسجد جامعی وزیر ارشاد می شد بهتر از ایشان نبود؟!
یک مسلمان بی نظر
لطفا قیاس مع الفارق نکنید ...
حامد
برای من سواله که چطور وزیر ارشاد ما دنبال آزاد کردن فیسبوکه با این که ما می دونیم این سایت پر است از محتوای مجرمانه مانند اهانت به امامان شیعه و اسلام و پر است از مسائل مبتذل ! اما همین وزیر ارشاد موافق بستن یک روزنامه داخلیه فقط به خاطر یک مقاله انتقادی به دولت !!
بابا اینا دیگه کین !؟
...
من همین الان بدون هیچ برنامه فیلتر شکن و وی پی ان صفحه فیس بوک رو سرچ کردم و در کمال ناباوری دیدم این صفحه بازه بازه و اصلا فیس بوک فیلتر نیست!!!!!!!!!
چندین مرتبه هم تکرار کردم و دیدم فیلتر نیست و بازه
صهبا
9 دی را هم بستن
این معنی ازادی بیانه اصلاح طلب جماعته
ماتا کی باید به .... دولت صبر کنیم!
به اندازه ای که ما در دولت قبلی صبر کردیم. 8 سال
یالثارات یکی از منتقدان اصلی احمدی نژاد در دولت قبل بود اما در آنزمان هیچ گاه فیلتر نشد!
چهار ساله تمومش میکنیم......
اقای وزیر شبکه ای که رسما برای جاسوسی استفاده میشه چرا باید باز باشه؟ میشه فقط جواب همین یه سوالو بدید؟؟؟ چرا خانوم مرکل از مردمش میخاد به خاطر خطر جاسوسی از فیس بوک استفاده نکنن؟ ...
ظاهرا فیس بوک رفع فیلتر شده؟؟؟آره؟
.... آنها که همیشه حامی لغو مجوز نشریات بودند چه شده است که از لغو مجوز یک نشریه برآشفته شده اند
زرندی
حالا می فهمم احمدی نژاد چقدر مرد بود، با اون همه روزنامه منتقد حضر نشد یکی رو ببنده
(البته جهان میدونم نظرم رو نیمذاری)
زرندی
جهان ضمن عذرخواهی، متشکرم که نظرم رو گذاشتی-شما همیشه اخبار حقیقی رو منتشر میکنید...
United Kingdom
واقعا خیلی مرد بود!!!!
هم او هم مشایی.
دمت گرم راست گفتی
حالا بزار مردم بعد می فهمن
از این دست رفتارهای متناقض داره در وزارت علوم رخ میده. به تازگی ها در تلاشند دانشجویان بورسیه دوره دکترا را اخراج کنند و از اون طرف دارند ستاره دارها را برگردانند!
جهان این مسئله را نیز پیگیری کن.
بله!وقتی از ۱۲ هزار نفر دانشجوی دکترا ۳۰۰۰ تا بدون کنکور رفتن دکترا بایدم برگردن
باید به آزادی بیان احترام گذاشت
من هم با آزادی فیس بوک موافقم و هم با باز موندن نشریات منتقد
اساس ،قانون اساسی هست
اونایی که به خاطر رابطه بورس گرفتن و حقشون نبود باید هم بورسشان لغو شود
حسین
حالا درک کنید چقدر سانسور بده که روزنامه های اصلاح طلبی رو که انتقاد سازنده می کردن زمان دکتر سابق فوری می بستن
United States
کاش فقط میبستن بنده خدا ها رو زندان انداختن تازه اینا که آزادن میتونن سایت دیگه ای راه بندازن
بنده خدا
سایت دیگری راه بیاندازند؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
یا لثارات دقیقا چیه ؟ سایته یا هفته نامه؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
واقعا زشته بعضیا متنو نمی خونند از روی کینه و طرفداری الکی میان نظر می گذارند. :-(
واقعا جالب شده
هرچی که با دین و مذهب و ارزشها و سنتها همخوانی دارد و دشمنان سعی در نابودی آنها دارند در این سیستم بسیار مطرود و بد است
ودرمقابل هرچی که با دین و مذهب و ارزشها و سنتها همخوانی ندارد و دشمنان سعی در القا و احیای آنها دارند در این سیستم قابل دفاع است!!
ارزشمدارها باید بروند = فتنه گرها ودگراندیشها بیایند
روزنامه ها بروند = روزی نامه ها باشند
فیسبوک به به = یالثارات اه اه
تکخوانی زن به به = کار ارزشی اه اه
همه زندگی ما شده اینکه هنر ارزشی بی معناست
تکخوانی زن خوب است
به هنرمندها بی احترامی شده
فلان ملعون معاند سفیر فرهنگی است
فلان مطرب بی بندوبار دگراندیش مصاحبه کرده که عذرخواهی هم ازهنرمندان کم است
فلان مطرب به بالا پایین احکام می دود
فلان نمایشنامه نویس هتاک ازکانادا میاید که مطرح وتطهیرشود
فلان مطرب آوازه خوان ترانه اش را به وکیل بهاییها و معاند نظام تقدیم میکند
هیئت دیپلماتیک جایزه ساخاروف معاندین فتنه را در تهران تقدیم میکند
نشر چشمه از سرچشمه گل است اما جناب جنتی اورا منزه میداند
حبیب و سامان و مامان تهران تو صف مجوزن
برو بچز با رییس جمهور عکس میگیرن
پرتره محسن حان نامجو رو جلد نشریه ای با مجوز ارشاد چاپ میشه که از آزادی و مدنیت چیزی کم نیاریم
فلان مطرب آوازه خوان پیر تومصاحبه اش معتقده که همه چی باید آزاد باشه و خودهنرمندتشخیص بدن چی کارکنن
فلان مجسمه ساز تو مصاحبه اش از استاتیستهای مظلوم حرف میزنه
گذشته با تایید معاون وزیر ارشاد به پاریس میره اما از آینده خبری نیس
جای سگهای زرد خالی
تظاهرو بذارید کنار لطفا
متاسفم برای افکاری ک داری. یعنی تا چیزی نباشه ک منعت کنه خودت این قدرتو نداری ک از انجام اون کار خودداری کنی. شرم بر افکار شمــــــــــا باد
Russian Federation
اون حد اقل تو دنيا منشأ خير شما چي
تا بسوزه اونجاتون
ازاین سرسپردگان غرب وغرب زده وفرصت طلب و... بیشترازاین انتظار...
مهدی صفرزاده
Iran, Islamic Republic of
...خوب شد بستنش
متاسفم
فقط میشه گفت برای وزارت ارشاد متاسفیم
یکی نیست بهشون بگه کاری نکنید که یاد روزهای ننگین وزارت مهاجرانی رو در اذهان مردم زنده کنید که با نفرت مردم در تاریخ جاودانه میشوید...
منظور اینان از آزادی رواج بی بند وباریست نه بیشتر
از روشنفکریشونه
به زودی با درخواست حزب الله این هفته نامه رفع توقیف می شه
انصافا با اینکه سالثارات رو به تندروی محکوم می کنند اما همیشه همون ساعات ابتدایی که میاد رو دکه یعنی روزهای چهارشنبه سریعا فروش می ره ومن همیشه حتی ساعت 10 هم رفتم اما تمام شده بود
یعنی مردم ایران که می خونن این هفته نامه رو تندرو هستن؟؟؟؟
درود بر یالثارات
مخالف فیسبوک
Sweden
لابد منظور جنتی و ارشاد اینه که همه بریم فیس بوکی بشیم! یالثارات و 9 دی هم که بسته شدند لابد باید برن از ازادی فیس بوکی استفاده کنند ....
...
این حرکتها و جهت گیری ها اهانت به تمام مقدسات و ارزشهاست
م....
United Kingdom
عبارات و جملات گزارش به قدری پرده درانه و زشت است که جدا از به کار بردن آنها در این یادداشت معذوریم...
مجید مجد
United States
واقعا افرادی مثل حزب الله در ایران اسلامی مظلومند
مقداد
یالثارات نباید حقایق رامیگفت،بایدمثل برخی روزنامه های دیگر فقط پاچه خواری میکردتا توقیف نمیشد
...
البته واضح و مبر هن است که اگر فیس بوک ازاد شد فواید بسیار دارد مثلا وقتی همگانی شد قبح قضیه میریزه اونوقت کسی به کسی گیر نمیده. در باره مساله تصاویر و فیلم های خلاف اخلاق هم باید کار فرهنگی کرد...
الان به شما می گویم از نظر وزیر به اصطلاح ارشاد که خودش نیاز مبرم به ارشاد و راهنمایی دارد تصایر خلاف اخلاق اشکالی ندارد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
از این ببعد واژه
هولوکاست کرسنت
رو هم شاهدیم
Iran, Islamic Republic of
با وجود اين آقاي وزير ارشاد نيازي به ... نيست
... یالثارات الحسین(ع) بسته
.... وای به حال مردم ما!!! چاپ کن بدون سانسور
جنتی متشچچچکریم!
يالثارات نشريه زردي بود که فقط روي اعصاب مردم راه مي رفت . اين گونه نشريات بسته باشند بهتر است و اعصاب مردم را حت تر- اين نشريه را تعطيل کردند تا شايد مثل نشريات اصلاح طلب معرو ف شود- مگر بد است .
بسیار عالی و قابل تامل، خیلی جالب است که مسئولین این همه از اوضاع سیاسی بی اطلاع هستند و یا.... خود متولیان فیس بوک می گویند این شبکه فقط جنبه سیاسی ندارد بلکه از مکالمات عادی و روزمره استفاده می کنند تا در فروش کالایی که مورد نیاز بیشتر است افزایش قیمت یا تورم ایجاد نمایند و .....................
عمار حسینی
Iran, Islamic Republic of
فیِِِیییییس بوووووک عشق وزاری دولت 11 مخصوصا ومخصوصا دکتـــــــــــر ظریف که کلا همه حرفهایش در درانجا میزند .انگار تریبون رسمی دولت فیس بوکه!!!
ازادی مطبوعات وازادی نظر دادن نیز به شرط روحانی مچکریم ووزرا مچکریم اعتبار دارد ! درغیر اینصورت کوپن شما باطل است!
مجید مجد
France
دولت بلدم بلدم این بود؟
بلدن مطبوعات رو توقیف کنن؟؟؟
فاطمه ش
Iran, Islamic Republic of
شهیدآوینی:درجمهوری اسلامی همه آزادندبه جز حزب اللهی ها.
اقای وزیر خودت را گول میزنی؟اینهمه وسایل ارتباطی خوب و مطمئن و نرمال وجود داره....
lمظفر
سلام-ازتعطیلی این روزنامه های ارزشی ناراحتم -اگر قرار است مست گیرندهرآنچه در شهر هست گیرند-نشود یک بام دو هوا-عدالت درعمل باید برای همه باشد.
مجتبی
آی ملت تازه 6 ماه گذشته !!خدا رحم کنه به بقیه عمر دولت راستگو و البته انتقاد پذیر.