يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

شورای نگهبان سدی در برابر دیکتاتوری

صالح اسکندری
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب: 287671
در انتخابات اخیر نیز برخی گروه‌های سیاسی منحرف و فتنه گر که مانند دو لبه یک قیچی عمل می‌کنند به دنبال آن هستند با تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان به خیال خام خود زمینه‌های بازگشت استبداد را به کشور ایجاد کنند.
جهان نيوز - صالح اسکندری:
بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند: تشخیص شورای نگهبان، مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست، میزان است، همه باید بپذیریم.( صحیفه امام، ج14 ، ص377 ) من با نهاد شورای نگهبان صد در صد موافقم و عقیده ام هست كه باید قوی و همیشگی باشد.(صحیفه امام، ج19 ، ص43) حضرات آقایان فقهای شورای نگهبان را با آشنایی و شناخت تعیین كردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم می‌دانم.(صحیفه امام، ج18 ، ص431 -432 ) 

خوشبختانه شورای‌نگهبان در34 سال گذشته كارنامه قابل قبولی از خود در تطبیق قوانین با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی و همچنین نگهبانی از جمهوریت و اسلامیت نظام سیاسی در ایران به جای گذاشته است. یکی از مقاطعی که شورای نگهبان توانست کارنامه درخشانی از خود به جا بگذارد در حوادث فتنه سال 1388 بود. در این غائله مطمئناً اگر درایت مقام معظم رهبری نبود و شورای نگهبان غفلت می‌كرد یا در برابر فشارهای بی‌اساس كوتاه می‌آمد امروز ایران در آستانه یك دیكتاتوری بزرگ قرار داشت كه در آن دموكراسی‌خواهی فتنه‌گران مثل غائله جمهوری‌خواهی رضا‌خان پوست می‌انداخت، آزادیخواهان مسلمان یكی پس از دیگری ترور می‌شدند، سیاست تزویر و ریاكاری پیش گرفته می‌شد، تحركات، ارتباطات، رفت و آمدها و اقدامات احتمالی مخالفان و منتقدان به شدت زیر نظر گرفته می‌شد، تعداد قابل توجهی از مردم مقتول و مجروح می‌شدند، ... و به تدریج زمینه‌های حذف اسلامیت و جمهوریت نظام مهیا می‌شد. اما پاسداری مومنانه شورای نگهبان این توطئه شوم را ناكام گذاشت و مانع از بازگشت استبداد و مستبدان به كشور شد. 

در سال 88 مستبدان در مسیر انقلاب مخملی سبز مهمترین مانع را شورای نگهبان می‌دانستند. حتی كمیته صیانت از آراء همسو و هم جهت با برخی توصیه‌های راهبردی سازمان‌های وابسته به سیا به‌خصوص «خانه آزادی» (freedom House)برای حذف نظارت شورای نگهبان قانون اساسی بر انتخابات و تشكیك در نتایج اعلام شده، تشكیل شد. خانه آزادی توسط «جیمز وولسی»، رئیس سابق سازمان سیا، اداره می‌شود.

 از سال1943 ، خانه آزادی مراسم سالانه جایزه آزادی را برگزار می‌كند كه اولین این جوایز نیز به “ والتر لیپمن “  (Walter Lippman )، بنیانگذار پروپاگاندای تبلیغاتی آمریكا اهدا شد. در دهه90 ، خانه آزادی فعالیت‌های خود را توسعه داد و دفاتری را در الجزایر، مجارستان، اردن، قزاقستان، قرقیزستان، مكزیك، ازبكستان، لهستان، رومانی، صربستان و اوكراین گشود. سایت “گذار”، ارگان اینترنتی “خانه آزادی” مقاله “دانیل كالینگرت” عضو رسمی سازمان جاسوسی آمریكا (سیا)كه در حال حاضر به عنوان معاون مدیریت برنامه‌های “خانه آزادی” فعالیت می‌كند را با عنوان “انتخابات مهندسی شده و راههای مقابله با آن” منتشر كرد و در آن توصیه‌های سازمان متبوع خود را برای زیرسئوال بردن سلامت انتخابات درایران مطرح نمود. كالینگرت در مطلب خود به موفقیت شیوه‌های اعمال شده سازمان سیا در مسیر انقلاب‌های مخملین اشاره و تاكید می‌كند: “افشای اعمال كنترل در انتخابات در سرنگونی حاكمان دیكتاتور صربستان در سال2000 ، در گرجستان در جریان انقلاب سرخ سال2003 ، در اوكراین در جریان انقلاب نارنجی سال2004 و در قرقیزستان در انقلاب لاله سال2005 ، موثر واقع شد.” وی شورای نگهبان كه برابر اصل99 قانون اساسی و ماده8 انتخابات ریاست جمهوری تنها مرجع صلاحیت دار نظارت بر انتخابات است را مانع اصلی قلمداد كرده و توصیه هایی را برای مخدوش كردن قانون و اصول آن و عبور از شورای نگهبان ارائه نمود.

متاسفانه در انتخابات اخیر نیز برخی گروه‌های سیاسی منحرف و فتنه گر که مانند دو لبه یک قیچی عمل می‌کنند به دنبال آن هستند با تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان به خیال خام خود زمینه‌های بازگشت استبداد را به کشور ایجاد کنند. این در حالی است که شورای نگهبان مقتدر تر از همیشه در صیانت از حقوق حقه مردم و جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی مصمم است و اجازه نخواهد داد دیکتاتورها و جاه طلب‌ها انتخابات را به جولانگاه زیاده خواهی‌های غیر قانونی خود تبدیل کنند.
منبع:آدینه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا اگر شورای نگهبان نبود از جمهوریت و اسلامیت نظام چیزی باقی نمی ماند