يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 497051
عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه بانک جامع اطلاعاتی کارگران ساختمانی به صورت پایلوت در ۴شهر ایجاد می شود گفت: با رونمایی از این بانک اطلاعاتی می توان منتظر حذف سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی بود.
به گزارش جهان، هادی ساداتی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره رونمایی از بانک جامع اطلاعاتی کارگران ساختمانی گفت: بنابر این بود که از روز گذشته این سایت افتتاح شود، اما تا کنون این سایت باز نشده است.

 وی با بیان اینکه مقرر شد این سایت در 4شهر پایلوت بازگشایی شود افزود: در نکا، خرمشهر، ازنا و ساوه، این سایت کار خود را آغاز کند. تمام کارگران ساختمانی امورات خود را در سایت ثبت می‌کنند و وضعیت بیمه،آموزش‌های مهارتی، ایمنی و..ثبت می‌شود. کارگران باید اطلاعات خود را کامل در سایت درج کنند.اگر فردی بخواهد تغییر کار بدهد باید در این سامانه اطلاع رسانی کند.

ساداتی افزود: این سامانه به نفع کارگرانی است که تحت پوشش بیمه نیستند، تایید ثبت نام کارگران در گرو تأیید انجمن های صنفی کارگران ساختمانی است. ثبت نام در کافی نت ها امکان پذیر نیست. کانون انجمن‌های صنفی کارگران مسئول ثبت نام هستند، چرا که کد شناسایی کارگران بین وزارت کار و بازرس انجمن معتبر است. بعد از 2هفته بازرسان کل مراکز استان‌ها تأیید می کنند که اطلاعات فرد مورد نظر مورد تأیید بوده است یا خیر.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در بیان فواید این طرح گفت: با تکمیل این سامانه تمام سازمان‌های ذی ربط از جزئیات خبردار می شوند.سازمان تأمین اجتماعی متوجه مسئولیت خود برای تحت پوشش قرار گرفتن کارگران می شود .

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: در سال جاری برای بحث بیمه کارگران ساختمانی  به دنبال حذف سهمیه  هستیم. در هیچ کجای دنیا هیچ بیمه ای سهمیه بندی نیست.

ساداتی درباره تعداد افراد انتظار برای بیمه کارگران ساختمانی گفت:حدود یک میلیون نفر در صف انتظار هستند، در صورتی این رقم بیشتر می‌شود که تعدادی به افراد در حال انتظار افزوده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *