چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

ادامه روند دستگیری‌ها در بحرین

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب: 493598
مرکز حقوق بشر بحرین با انتشار گزارشی از دستگیری روحانیون این کشور توسط نظامیان آل خلیفه اعلام کرد که این گونه اقدامات منافی با آزادی بیان است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از بیان خبرداد: مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای نسبت به اقدامات مقامات این کشور در خصوص روحانیون انتقاد کرد و آن را منافی آزادی بیان دانست.
 
بر اساس این گزارش در این بیانیه تصریح شده است: اخیرا مقامات بحرین روحانیون شیعه را هدف قرار داده اند؛ تا جایی که روحانی سرشناس به نام «محمد المنسی» را پس از سخنرانی در یکی از مساجد به یک سال زندان محکوم کردند. همچنین شیخ «حسین علی یعقوب» را نیز برای روز یکشنبه آتی به اداره آگاهی احضار کردند.
 
در ادامه این بیانیه عنوان شده است: اقدامات مجلس و اقدامات امنیتی اخیر نیز که حقوق سیاسی روحانیون را مصادره می کند، در همین راستا صورت گرفته است. در حال حاضر ۱۷ روحانی در زندان های بحرین در حالت بازداشت قرار دارند. شمار سال هایی که روحانیون به دلایل سیاسی بازداشت شده اند، تا این لحظه به ۲۴۹ سال می رسد و ۵ نفر از آنها نیز به حبس ابد محکوم شده اند.
 
در پایان این بیانیه افزوده شده است: ۱۳ نفر از روحانیون نیز سلب تابعیت شده اند و ۲ نفر دیگر نیز مجبور شده اند که بحرین را ترک کنند.
 
لازم به ذکر است پیش از این مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای اعلام کرد که رژیم آل خلیفه با آزادی فرزند ۱۷ ماهه «زینب الخواجه» فعال حقوق بشری این کشور که زندان به سر می برد، مخالفت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *