شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

کمک 10 میلیاردی به خانواده‌های زندانی

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 493560
مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان اولین و مهمترین نیاز خانواده‌های زندانی را بحث امرارمعاش عنوان کرد و گفت: هنرمندان و ورزشکاران به عنوان الگو برای مردم به کمک خانواده‌ زندانیان بروند.
به گزارش جهان، رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به روز حمایت از خانواده زندانیان، گفت: ما نباید تنها روز 5 خرداد که روز حمایت از خانواده زندانیان است به این خانواده‌ها فکر کنیم بلکه این افراد در طول سال نیاز به مساعدت دارند و نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه باید حساب خانواده‌ها را از فرد زندانی جدا کنیم، گفت: فرد زندانی و خانواده او در دوران محکومیت چند نیاز اساسی دارد، نیاز اصلی زندانی در طول دوران محکومیت و پس از آزادی موضوع اشتغال است که مسئولین باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که اگر اشتغال فراهم شود قطعاً آسیب‌های اجتماعی کمتری را نیز خواهیم داشت.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان افزود: در حال حاضر مردم ما به موضوع آزادی زندانیان توجه خوبی دارند اما همه ما به موضوع اشتغال در دوران محکومیت و به ویژه پس از ‌آزادی کم‌توجه هستیم، فرد زندانی پس از آزادی شهروند جامعه محسوب می‌شود و نباید به او به چشم یک زندانی نگاه کرد.

وی با اشاره به نیازهای خانواده زندانیان در دوران محکومیت سرپرست خانواده، گفت: اولین و مهمترین نیاز این خانواده‌ها بحث امرارمعاش است.

مطهرنژاد نیاز دوم را تحصیل فرزندان در این خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه دستگاه‌های متولی همچون آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی باید ورود کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان موضوع بهداشت و درمان را سومین نیاز خانواده زندانیان عنوان کرد و گفت: ما نسبت به این خانواده‌ها مسئولیت داریم و نمی‌توانیم از کنار نیازهای آنها به سادگی عبور کنیم. سرپرست خانواده‌ای سهواً یا عمداً به زندان افتاده اما خانواده او گناهی نکرده‌اند و نباید از زیر بار مسئولیت آنها شانه خالی کرد.

وی با توجه به کمک‌های بنیاد تعاون به خانواده زندانیان گفت: ما طی 4 سال گذشته 10 میلیارد تومان کمک نقدی را در قالب کارت‌های هدیه برای خانواده زندانیان داشته‌ایم ضمن اینکه حقوق زندانیان شاغل 250 درصد رشد داشته و ما طی 4 سال گذشته 55 میلیارد تومان به زندانیان شاغل دستمزد پرداخت کردیم.

مطهرنژاد ادامه داد: همچنین بنیاد تعاون زندانیان برای 20 هزار زندانی ظرفیت اشتغال ایجاد کرده و در موضوع حرفه‌آموزی، 250 هزار زندانی حرفه‌آموزی داشتند.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان در پایان گفت: قوای سه‌گانه باید پای کار باشند و هنرمندان و ورزشکاران به عنوان الگو برای مردم به کمک خانواده‌ زندانیان بروند، ضمن اینکه تا جایی که می‌توانیم باید طرح‌ها و لوایحی را به مجلس ببریم که کمتر به تولید زندانی دامن بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *