پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۱

سردار سلیمانی در «فلوجه» +عکس

سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 493239
سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز گذشته به منظور مدیریت نبرد آزادسازی شهر فلوجه در استان «الأنبار» وارد این شهر شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روزنامه «الحره» خبر داد، سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته وارد شهر فلوجه شده است.

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی به منظور مدیریت نبرد آزادسازی فلوجه به این شهر رفته است.

سردار سلیمانی پس از ورود به شهر فلوجه جلسات مشترکی را با فرماندهان ارشد «حشد الشعبی» از جمله «هادی العامری» برگزار کرده است.

فرمانده قدس سپاه پاسداران در جریان این جلسات در خصوص تاکتیک‌های مورد نظر جهت عملیات آزادسازی شهر فلوجه با فرماندهان حشد الشعبی بحث و تبادل نظر کرده است.


از روز گذشته تاکنون جلسات متعددی با حضور شخصیت های مطرح همچون «ابومهدی المهندس» قائم مقام الحشد الشعبی، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء و «هادی العامری» رئیس شاخه نظامی سازمان بدر، در اتاق عملیات فلوجه برگزار شده است.

گفتنی است، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق بامداد روز گذشته رسما دستور آغاز عملیات بزرگ آزادسازی «فلوجه» را صادر کرد. شهر فلوجه در استان الأنبار و در ۶۹ کیلومتری «بغداد» واقع شده و جمعیت آن به حدود ۴۰۰ هزار نفر می رسد.

با وجود اینکه انتظار می رفت مقصد بعدی ارتش عراق پس از آزادسازی جزیره سامراء طی حدود دو ماه پیش، شهر موصل باشد، مقامات امنیتی عراق به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک شهر فلوجه عملیات آزادسازی این شهر را بر شهر موصل مقدم داشتند.

آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه درست چند روز پس از آزادسازی کامل شهر «الرطبه» در استان الأنبار صورت می گیرد. با آزادسازی شهر الرطبه گذرگاه های مرزی و مسیر ارتباطی عراق به سوریه و اردن نیز آزاد شده و زمینه برای آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه فراهم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جان ناقابل من فدای سردار ایرانی حاج قاسم سلیمانی.
سلامتی سردار سپاه اسلام صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم