شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

هدف جهانی تروریسم چیست؟

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 490332
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تروریسم، امنیت آینده جهان و همه کشورها را هدف قرار داده است و مبارزه با آن باید همه‌جانبه و با مشارکت همه کشورها باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین ذوالفقاری شامگاه دوشنبه در حاشیه اجلاس جهانی ایکائو که با حضور 191 نمایندگی از کشورهای مختلف جهان در کیش برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تروریست‌ها صرفا امنیت سخت‌افزاری کشورها را هدف قرار نداده‌اند بلکه در حوزه‌های نرم افزاری نیز تهدیداتی را مطرح کرده‌اند و همکاری میان کشورها در زمینه گسترش دانش مقابله نرم‌افزاری با تهدیدات جدید ضروری است.

وی افزود: جعل اسناد هویتی برای تردد آسان در بین کشورها از جمله اقدامات تروریست‌ها بوده که با پیچیده شدن دانش صدور گذرنامه‌ها و تقویت ارتباطات دیپلماتیک تا حدودی مهار شده اما مهم این است که کشورهای مختلف بتوانند در زمینه دانش مقابله با تروریسم در حوزه نرم‌افزاری، اطلاعات خود را تبادل کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور یکی از علل موفقیت کشورمان در مقابله با تهدیدات امنیتی در منطقه را تمرکز در همه ابعاد تامینی عنوان کرد و ادامه داد: مقابله با تهدیدات جدید به دانش روز نیاز دارد و در کشورمان علم تولید اسناد هویتی با امنیت بالا بومی شده و نیروهای متخصص و توانمندی در این زمینه وجود دارد که در برداشتن گام‌های عملی به سوی ایجاد این امنیت کمک‌های فراوانی داشته‌اند.

ذوالفقاری بیان کرد: امنیت ابعاد جدیدی یافته است و باید از مردم در برابر انواعی از تهدیدات امنیتی در دنیای امروز صیانت کرد و امنیت ملت‌ها به هم وابسته است و هیچ کشوری بدون همکاری‌های جهانی قادر به تامین امنیت همه جانبه خویش نیست.

وی ایجاد امنیت اقتصادی را برای مقابله با جرائمی نظیر پولشویی، قاچاق و کلاهبرداری‌های بین‌المللی ضروری دانست و گفت: این امنیت اقتصادی نیز به مشارکت و همفکری کشورها با یکدیگر نیاز دارد و ارتباط گسترده واحدهای بانکی و اقتصادی و تجاری کشورها با یکدیگر امکان بروز چالش‌های ضد امنیتی را بیشتر کرده و دقت نظر کشورها را در نظارت بر این فرآیندها می‌طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *