جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

ریاضت‌کشی یونان علی‌رغم مخالفت‌ها

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 490072
درحالی نزدیک به 30 هزار معترض یونانی در اعتراض به اصلاح طرح ریاضتی این کشور در مقابل پارلمان تجمع کرده بودند نمایندگان این کشور این طرح را مورد تصویب قرار دادند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از اسپوتنیک خبر داد، درحالیکه پلیس یونان با معترضان به طرح ریاضت اقتصادی در مقابل پارلمان در آتن درگیر شده بود، نمایندگان این کشور طرح ریاضت اقتصادی شامل کاهش پرداختهای بازنشستگی و همچنین افزایش مالیاتها را مورد تصویب قرار داد.

پارلمان یونان به این طرح جنجالی که مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر خدمات از جمله مالیات بر اینترنت و تلویزیون، قهوه و سیگار را افزایش و حقوق بازنشستگان را کاهش می‌دهد رای دادند.

براساس گزارش رسانه‌های یونان، این طرح با 153 رای مثبت در مقابل 146 رای منفی به صورت میلیمتری مورد تصویب قرار گرفت.

مردم چندبن شهر یونان در اعتراض به طرح اصلاح ریاضت اقتصادی دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند. کارکنان خدمات حمل و نقل عمومی یونان نیز از 3 روز پیش در اعتراض به همین طرح در اعتصاب سراسری به سر می‌برند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس یونان برای متفرق کردن معترضان مقابل پارلمان آتن، که به سمت آنها کوکتل مولوتوف پرتاب کردند مجبور به استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی شد.

طرح اصلاحات مالیاتی و خدمات بازنشستگی از سوی قرض دهندگان یونان و در ازای اعطای وام 86 میلیارد یورویی درخواست شده است.

براساس این طرح، حداقل درآمد معاف از مالیات از 9100 یورو به 8600 یورو کاهش پیدا میکند. از اول ماه جولای مالیات بر ارزش افزوده از 13 درصد به 14 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و از اول ژانویه 2017 از قهوه، سیگار الکترونیک و هتل های بالای دو ستاره برای اولین بار مالیات دریافت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *