شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

سوءاستفاده آمریکایی‌ها از ادعای دولتی‌ها

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۲۷
کد مطلب: 488493
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مسئولان بانک مرکزی در گزارش خود ۱۶ پرونده مشابه سرقت ۲ میلیارد دلاری، اموال ایران را تهدید می‌کند.
به گزارش جهان، موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد سرقت 2 میلیارد دلاری آمریکا از اموال ایران، اظهار داشت: در این جلسه معاون پارلمانی و مدیرکل حقوقی بانک مرکزی حضور داشتند و مباحثی در این مورد مطرح شد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: مسئولان بانک مرکزی معتقدند از سال 2006 این موضوع در دست پیگیری بوده و اقدامات حقوقی لازم انجام شده، اما کنگره آمریکا با شماره پرونده قضایی ایران قانون وضع کرده است.
 
وی تأکید کرد: کار‌ آمریکا در توقیف اموال ایران تخلف بود و با قوانین بین المللی سازگاری ندارد، همچنین ارقام بیشتری در این رابطه مطرح می‌شود و اکنون 10.5 میلیارد دلار برای پرونده 11 سپتامبر از سوی آمریکا در دست اقدام است و نیز 16 پرونده دیگر پیگیری می‌شود.
 
به گفته این نماینده مجلس آمریکا به دنبال برنامه‌ای بوده تا ایران در هر جای دنیا دارایی‌ داشته باشد، بتواند آن را برداشت کند.
 
ثروتی با تأکید براینکه در برجام به گونه‌ای به موضوع دارایی‌های بلوکه ایران پرداخته شده است، گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها از پاسخگویی به این موضوع طفره می‌روند و آن را جزء مباحث قضایی عنوان می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اموال بانک مرکزی ارتباطی به دولت ندارد، بیان داشت: اینکه دولت اعلام کرد، دولت قبل مقصر است، مستمسکی برای آمریکایی‌ها شده تا از این موضوع برای اثبات سخنان کذب خود استفاده کنند، زیرا همیشه در دعاوی بین‌المللی عنوان شده بانک مرکزی مستقل است و این اموال ارتباطی به دولت ندارد.
 
این نماینده مجلس با تأکید براینکه حرف‌های ناشیانه وقتی مسئولان دولتی منجر به جسارت آمریکایی‌ها شده است، گفت: اینکه بی‌تدبیری دولت گذشته به سرقت اموال ایران ربط داده شد، حرف درستی نبود و در حال حاضر آمریکایی‌ها برای اثبات کار خطای خود از زبان مسئولان ایرانی برای این موضوع استفاده می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *