شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۴
خبر ویژه؛

پیشنهاد عجیب سرمایه‌گذاری عربستان در آمریکا در ازای کمک به ایجاد ارتش منطقه‌ای!

يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 488345
عربستان به آمریکا پیشنهاد کرده است در ازای سرمایه گذاری در صنعت جدید و پرهزینه "نفت شِیل"، این کشور کمک کند تا یک ارتش منطقه‌ای جدید به فرماندهی عربستان و به پشتیبانی ناتو در غرب آسیا و شمال آفریقا شکل بگیرد.
پیشنهاد عجیب سرمایه‌گذاری عربستان در آمریکا در ازای کمک به ایجاد ارتش منطقه‌ای!
گروه بین الملل جهان نيوز ـ مقامات عربستان سعودی در نشستی با اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به وی پیشنهاد کرده اند که عربستان در حوزه نفتی جدید "نفت شِیل" یا همان تولید نفت از ماسه های دریا، در آمریکا سرمایه گذاری کند و در ازای آن درخواست کرده است که آمریکا کمک کند تا یک ارتش منطقه‌ای جدید به فرماندهی عربستان و به پشتیبانی ناتو شکل بگیرد.

یک کارشناس مسائل منطقه ای که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرنگار جهان نيوز، با اعلام این خبر افزود: اوباما در واکنش به این پیشنهاد و درخواست گفته است که این موضوع را بررسی می کند. بر همین اساس هیأتی از وزارت دفاع آمریکا در حاشیه اجلاس سران کشورهای خلیج فارس در منطقه مانده‌اند تا این موضوع را از نزدیک با مقامات عربستانی بررسی کنند.

این کارشناس گفت: مسئولان آمریکایی پس از بررسی موضوع اعلام کردند که این کار سالانه مبلغی در حدود 23 میلیارد دلار هزینه دارد و دولت عربستان سعودی از لحاظ بودجه در موقعیتی نیست که بتواند این هزینه را تأمین کند، مگر آنکه تمام کشورهای عربی متعهد شوند که در این حوزه نظامی مشترک در منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش جهان، آمریکایی‌ها صنعت تولید جدیدی به نام نفت شِیل دارند که از ماسه‌های دریا، نفت می‌گیرند. نفت شِیل نفت نامتعارفی است که از گرماکافت، هیدروژنه‌کردن، و انحلال گرمایی خرده‌های سنگ نفت‌زا (شِیل نفتی) به دست می‌آید. این فرایندها مواد آلی درون سنگ (کروژن) را به نفت و گاز مصنوعی تبدیل می‌کنند.

زمانی سرمایه گذاری و استفاده از نفت شِیل مقرون به صرفه خواهد بود که قیمت نفت بالا باشد و فناوری لازم برای استخراج آن ممکن باشد. بر این اساس پیشنهاد سرمایه گذاری عربستان در این صنعت با توجه به پایین بودن قیمت نفت عجیب و پرهزینه به حساب می آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا
Turkey
خودشون هم خود گیری دارن می کنن خخخخخخخخ
مرگ بر آل سعود و پدر خواندش
Canada
عاشق ارتشیه که پشتیبانش ناتو باشه و بتونه به ایران ضرب شصتی نشون بده. از خرج کردن پول هم ابایی نداره.
Iran, Islamic Republic of
غربیها دست این حقه بازها را خواندند...