يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تخریب ۴۵% از آثار معماری صنعتی اصفهان‌

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 487599
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: در چند سال گذشته بیش از ۴۵ درصد آثار معماری صنعتی اصفهان تخریب شده و صدایی از جامعه معماری برنخاسته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الله غلامی عصر امروز در همایش بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار اظهار داشت: اصفهان در محاصره بحران‌های خاص قرار دارد و بخش عمده‌ای از این بحران باید به دست معماران برطرف شود، تغییر اقلیمی که در اصفهان وجود دارد، مانند خشک شدن زاینده‌رود از جمله این بحران‌هاست که در این راستا باید معماران فکری به حال اصفهان کنند.

وی افزود: در این 30 سال گذشته انتظاری که از جامعه معماری وجود داشته  بیش از آن چیزی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم و در چند سال گذشته بیش از 45 درصد آثار معماری صنعتی اصفهان تخریب شده و صدایی از جامعه معماری برنخاسته و فقط 2 اثر باقی ‌مانده که باید برای احیای آن اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین اثر باقی مانده ساختمان ریس باف بود که با کمک بانک ملی احیا شد و دیگر اثر دخانیات ملی است که به دنبال فروش آن هستند و تا کنون با این موضوع مقابله کرده‌ایم، سومین اثر نیز سیلوی اصفهان بوده که می‌تواند به عنوان شاخصی در شهر باقی بماند.

وی با بیان اینکه 3 موقعیت خوب مقابل معماران قرار دارد، تصریح کرد: نخستین اثر مسابقه‌ای بین‌المللی بوده و امیدواریم تا اواخر اردیبهشت جاری مسابقات بین‌المللی معماری ریس باف برگزار شود.

غلامی درباره خانه معمارهای موجود در اصفهان بیان کرد: متأسفانه تا کنون با مالکان به جمع بندی نرسیده‌ایم اما اقدامات اولیه خانه "روضاتی" صورت گرفته تا بتوانیم آن را به عنوان خانه معماری اصفهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه مسابقات معماری گفت: پیگیری‌هایی را از سوی وزارتخانه داشته‌ایم و انتظار این است تا با توجه به استعدادهای موجود در اصفهان این دبیرخانه در اصفهان ایجاد شود و بر اساس آخرین مکاتبات نیز موفقیت‌هایی به دست آمده و امیدواریم امسال برای معماران فاخر باشد و شاهد بهترین آثار باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به وضعیت بافت فرسوده اصفهان اظهار داشت: قرار است ستاد استانی بازسازی در اصفهان طرح‌ریزی شود،در ستاد ملی برنامه‌ها و طرح‌های خود را ارائه داده‌ایم تا بتوانیم تحولی عظیم را در بافت فرسوده ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *