شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

برنامه غذایی دانشجویان متحول می‌شود

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 487457
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از تدوین طرح الگوی مطلوب تغذیه برای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشگاه ها به سمت تنوع غذایی و چند منویی شدن شام و ناهار دانشجویی می روند.
به گزارش جهان،‌ دکتر جلال نژادجواد در گفتگو با مهر افزود: الگوی مطلوب برای تغذیه دانشجویان علوم پزشکی طراحی شد و این الگو به صورت همسان برای تمام دانشگاه ها اجرایی می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقات برای الگوی مطلوب این است که میزان کالری مورد نیاز دانشجویان تعیین شده و بر اساس آن دانشگاه ها با استفاده از متدهای علمی، غذاهای خود را طبخ می کنند.

نژادجواد تاکید کرد: صنعتی سازی سلف سرورس ها و غذا خوری ها نیز به دانشگاه ها ابلاغ می شود تا به این ترتیب هم پخت غذا کیفی تر شود و بتوان به شیوه بهتری از مواد اولیه استفاده کرد.

وی درباره تغییرات قیمت غذا در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: قیمت غذا را سال گذشته اعلام کردیم که این قیمت همان ۹۵۰ تومان است و تغییری نمی کند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره تنوع غذایی دانشگاه های علوم پزشکی برای تغذیه دانشجویان گفت: در حال حاضر یک چهارم دانشگاه ها با چند منو کار می کنند و تا آخر سال ۹۵ همه دانشگاههای علوم پزشکی دو منو برای شام خواهند داشت.

وی اضافه کرد: تنوع غذایی و چند منویی شدن غذا سود بیشتری دارد و راحت تر می توان برای الگوی مطلوب و کالری و تغذیه مناسب دانشجویان برنامه ریزی کرد.

نژادجواد گفت: به تدریج برای تمامی دانشگاه ها چند منویی شدن شام و ناهار را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به تعیین کالری در الگوی مطلوب تغذیه گفت: اینکه هر دانشجو چقدر کالری باید دریافت کند در آیین نامه تغذیه تعیین شده است تا دانشجویان بر اساس الگوی علمی دچار عوارض نشوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: اگر بتوانیم کالری را رعایت کنیم می توانیم در منوهای چندگانه هم رژیم های غذایی ایجاد کنیم. ضمن اینکه تجربه دانشگاه ها نشان داده است تنوع غذایی مناسب تر است و دانشگاه ها از آن استقبال کرده اند.

وی درباره صبحانه اظهار داشت: بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی در حال حاضر صبحانه ارائه می دهند و تعداد دانشگاه هایی که صبحانه می دهند به تدریج در حال افزایش است. در این میان برخی از دانشگاهها چند منویی صبحانه را نیز اجرایی می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *