شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

جدال رئال مادرید و منچستر برای فینال

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 487343
تیم های رئال مادرید و منچسترسیتی آغاز کننده دیدارهای نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با دیدار منچسترسیتی و رئال مادرید آغاز می شود. تیم میزبان با پیروزی چهار بر صفر برابر استوک سیتی در لیگ انگلیس و رئال مادرید با برد سه بر دو مقابل رایووایکانو در دیداری خارج از خانه، به ترتیب اولین و بیست و هفتمین نیمه نهایی خود را در لیگ قهرمانان تجربه می کنند.

مانوئل پیگرینی، سرمربی سیتی درباره این دیدار گفت: در شرایط خوبی هستیم. لحظه خوبی برای میزبانی از رئال مادرید است. در مقابل زین الدین زیدان، سرمربی مادرید تیمش را مثل همیشه آماده عنوان کرد و اظهار کرد: بازی خیلی سختی خواهد بود. تنها امتیاز ما، برگزاری بازی برگشت در خانه است.منچسترسیتی رئال مادریدسومین رویارویی دو تیم در لیگ قهرمانان در مرحله حذفی انجام می شود. پیش از این در مرحله گروهی فصل 13-2012 برابر هم قرار گرفته بودند که در سانتیاگو برنابئو، مادرید سه بر دو پیروز شد و در ورزشگاه اتحاد دو تیم یک بر یک مساوی شدند.

بازگشت پیگرینی به برنابئو از نکات قابل توجه دو دیدار رفت و برگشت است. این سرمربی شیلایی، هدایت مادرید را در فصل 10-2009 بر عهده داشت و تا یک چهارم صعود کرد اما از حضور در مرحله بعد بازماند. دیگر بازیکنی که با مادرید خاطره دارد، سرخیو آگوئرو است. او در دیگر تیم مادریدی پا به توپ بود و پس از پنج سال حضور در اتلتیکو، نتوانست سفیدپوشان را شکست دهد. این مهاجم آرژانتینی این هفته برابر استوک، صدمین گلش را برای این تیم به ثمر رساند. او در 147 بازی این رکورد را به ثبت کرد که تنها آلن شیرر در بازی های کمتر، به آن دست یافته است.

در مقابل، کریستیانو رونالدو مهاجم، مادرید نیز سابقه بازی برابر سیتی با پیراهن منچستریونایتد را دارد. او در 11 رویارویی، هفت پیروزی و یک تساوی به دست آورد. برترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان اروپا (16 گل)، پس از یک بازی استراحت دوباره به شهر منچستر بازخواهد داشت. او اصلی ترین دغدغه سرمربی تیم حریف خواهد بود. تیری آنری در مورد مهاجم پرتغالی گفت: سیتی باید تمام توان خود را برای توقف رونالدو به کار بگیرد اما ممکن است از فاصله 30 متری نیز رونالدو دروازه سیتی را باز کند. رونالدو در کنار کریم بنزما تبدیل به بهترین بازیکن می‌شود.منچسترسیتی رئال مادریدشاگردان پیگرینی در پنج بازی خانگی در این فصل لیگ قهرمانان، سه پیروزی و یک تساوی کسب کردند. آن ها در مرحله گروهی برابر سویا قرار گرفتند که یک پیروزی و یک شکست را به ثبت رساندند. رکورد تیم شهر منچستر در بازی های خانگی برابر تیم های اسپانیایی سه پیروزی، سه تساوی و دو شکست است اما در بازی های رفت و برگشت مرحله حذفی یک برد و یک باخت را در کارنامه خود به ثبت رساندند.

مادرید که ششمین نیمه نهایی پیاپی خود را تجربه می کند، در آخرین دیدار خارج از خانه دو بر صفر مغلوب ولفسبورگ شد. سفیدپوشان برابر تیم های انگلیسی سه بازی آخر را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در 8 بازی آخر خود برابر تیم های انگلیسی مغلوب نشدند. همچنین در دیدارهای رفت و برگشت هفت بار پیروز و به مرحله بعد صعود کردند و چهار بار حذف شدند.

حال باید دید سیتی که در هفت بازی اخیرش در تمام مسابقات شکست نخورده است می تواند در زمین خود مادرید زیدان را شکست دهد یا اینکه مادریدی ها به برتری خود برابر تیم های انگلیسی ادامه خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *