سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

حفاری خط ۶ مترو رکورد شکست

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 486909
معاون فنی و عمرانی شرکت مترو تهران گفت: رکورد حفاری مقطعی مترو در خط ۶ از مرز ۷۰۰ متر در هفته گذشت.
به گزارش جهان به نقل از شهرنوشت، سید مهدی پورهاشمی در حاشیه اتصال دو کارگاه عمرانی خیابان بهار شیرازی به دانشکده پرستاری با بیان مطلب فوق افزود: امروز در یکی از مراحل تونل سازی توانستیم 800 متر از عملیات عمرانی تونل سازی در دو کارگاه بخش جنوبی خط 6 مترو را به یکدیگر متصل کنیم.

وی ادامه داد: 24 اسفند ماه نیز دو کارگاه دیگر از خط 6 مترو با حضور شهردار تهران به یکدیگر متصل شد، همچنین در هفته اول فروردین نیز دو کارگاه و هفته آتی نیز 3 کارگاه دیگر از نیمه جنوبی خط 6 به یکدیگر متصل می‌شود.

معاون فنی شرکت مترو تهران اظهار داشت: تاکنون فاز اول خط 6 مترو که شامل نیمه جنوبی است،40 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش لاینینگ و 50 درصد در کل فاز پیشرفت  داشته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان شهریورماه سال جاری تمام 31 کیلومتر تونل خط 6 حفاری و لاینینگ شود، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیمه جنوبی خط 6 تا قبل از 22 بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

پورهاشمی با بیان اینکه خط 6 مترو بعد از بهره برداری روزانه یک تا 1.5 میلیون نفر جابه جایی مسافر خواهد داشت، تاکید کرد: تا قبل از 22 بهمن 13 ایستگاه از نیمه جنوبی و 5 ایستگاه مسافر از نیمه میانی و شمالی خط 6 مانند ایستگاه کریم خان، مرزداران و غیره افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سختی کار در خط 6 مترو گفت: با توجه به اینکه در زیر مناطق جنوبی تهران آب‌های زیرزمینی قرار دارد، از دستگاه  TBM تمام مقطع استفاده شد که همزمان لاینینگ انجام می‌شود. همچنین در قسمت‌های شمالی و مرکزی نیز تونل مترو از زیر بافت مسکونی متراکم عبور می‌کند که با انجام مانیتورینگ و پایش لحظه‌‌ای از نشست‌های ناخواسته جلوگیری کرده‌ایم و تاکنون نشستی که منجر به تخریب شود، در این خط به وجود نیامده است.

به گفته پورهاشمی، انجام عملیات مانیتورینگ قبل از شروع حفاری‌ها انجام شده و بعد از اتمام لاینینگ هم تا مدتی نشست‌های احتمالی کنترل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر خط 3 مترو طولانی ترین خط مترو خاورمیانه است اما با بهره برداری از خط 6 و اجرای طرح توسعه این خط در نیمه جنوبی طول این خط بیشتر خواهد شد و رکورد خط 3 را خواهد زد.

پورهاشمی درباره تأمین اعتبارات این خط نیز توضیح داد: در حال حاضر اعتبارات این خط از طریق کنسرسیومی که پیمانکاران با بانک شهر ایجاد کرده‌اند، تأمین می‌شود. تمام اعتبارات این طرح از طریق  EPC فاینانس بانک شهر شده است و سعی شده تا حقوق و دستمزد مشاوران، پیمانکاران و کارگران این خط به روز پرداخت شود. در واقع مشکل اعتبارات  در این خط نداریم. همچنین برای تأمین اعتبارات طرح توسعه نیمه جنوبی خط 6 مترو از طریق اوراق مشارکت تأمین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *