چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

افتتاح ۴ ایستگاه از نیمه شمالی خط ۳

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 446028
۴ ایستگاه از بخش شمالی خط ۳ مترو امروز با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بهره‌برداری از ۴ ایستگاه بخش شمالی خط ۳ مترو صبح امروز با حضور حجةالاسلام روحانی رئیس‌جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور، پورمحمدی وزیر دادگستری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و برخی دیگر از مدیران و معاونان حوزه شهری انجام شد.

پروژه خط ۳ مترو شامل سه قطعه جنوبی، میانی و شمالی به طول ۳۷ کیلومتر با ۲۸ ایستگاه از بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران آغاز و با گذر از بزرگراه‌های آیت‌الله سعیدی و جوانه به میدان راه‌آهن می‌رسد و سپس در امتداد خیابان ولیعصر به سمت شمال تغییر جهت داد و با عبور از خیابان‌های مولوی، قزوین و میدان منیریه، در ادامه به ایستگاه تقاطعی با خط ۴ در چهارراه ولیعصر و سپس با عبور از خیابان‌های ولی‌عصر و فاطمی وارد ایستگاه شهیدبهشتی می‌شود.

ادامه خط ۳ در راستای خیابان شهید بهشتی به ایستگاه تقاطعی شهید بهشتی در خط یک و سپس به خیابان‌های شریعتی و شهید آیت‌الله قدوسی می‌رسد. در ادامه خط ۳ به طرف بزرگراه شهید صیاد شیرازی حرکت و به سمت شمال تغییر جهت داده و به مناطق ازگل و نیاوران منتهی می‌شود.

امروز ایستگاه‌های شهید زین‌الدین، میدان نوبنیاد، میدان قائم و شهید بهشتی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید و مسافران می‌توانند از این ۴ ایستگاه به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، پیش از آغاز مراسم از ورود خبرنگاران حوزه شهری به این برنامه ممانعت به عمل آمد و خبرنگاران حدود یک ساعت برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت ورود به برنامه منتظر بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *