جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

حمایت سازمان ملل از دولت عراق

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 485241
سازمان ملل متحد بحران سیاسی کنونی در عراق را به نفع تروریست‌ها ارزیابی کرد و هشدار داد ادامه این بحران، بغداد را در جنگ علیه داعش تضعیف می‌کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، سازمان ملل، روز جمعه از مسئولان سیاسی در عراق خواست به بحران سیاسی در این کشور، که تشکیل دولت تکنوکرات جدید را به تعویق می‌اندازد، پایان دهد؛ چرا که ادامه این بحران، بغداد را در جنگ علیه گروه تروریستی داعش تضعیف می‌کند.

«جورجی بوستن» معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد «تنها طرفی، که از اختلافات و هرج و مرج‌های سیاسی و همچنین از تضعیف دولت بهره می‌برد، داعش است و لذا، ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.»

بوستن هشدار داد «این بحران تهدیدی برای فلج شدن نهادهای دولتی و تضعیف روحیه وحدت ملی است آن هم در زمانی‌که باید همه تلاش‌ها به جنگ علیه داعش، اجرای اصلاحات، احیای اقتصاد و بازگرداندن نشاط به عملکرد دولت متمرکز باشد.»

نمایندگان پارلمان عراق، پنج‌شنبه شب در جلسه ای که به ریاست «عدنان الجنابی» مسن‌ترین نماینده مجلس برگزار شد، «سلیم الجبوری» و دو معاونش را به اتفاق آرا، برکنار کردند؛ اقدامی که الجبوری آن را خلاف قانون اساسی و بی‌اعتبار دانسته است.

این تحولات در نتیجه بحران سیاسی ناشی از اختلاف بر سر معرفی کابینه جدید از سوی «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روی داده است. گروهی از نمایندگان خواستار معرفی دولتی تکنوکرات هستند و گروهی دیگر، به امتیازهای احزاب سیاسی در دولت پایبندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *