شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تمایل حماس به ازسرگیری روابط با مصر

پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۹
کد مطلب: 483391
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی ضمن تشریح مواضع حماس در قبال قاهره به تمجید از انتفاضه ملت فلسطین به ویژه در کرانه باختری پرداخت.
به گزارش جهان، مهر به نقل از النشره خبرداد: «اسماعیل هنیه» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس طی سخنانی اعلام کرد که هر طرحی درباره اراضی مصر به ویژه صحرای سیناء پذیرفته نیست.
 
بر اساس این گزارش اسماعیل هنیه در ادامه بر تمایل حماس نسبت به آغاز مجدد روابط گرم با قاهره تاکید کرد و گفت: حماس علاقه مند است که اختلافات گذشته طرفین کنار گذاشته شود و مرحله جدیدی آغاز گردد.
 
معاون دفتر سیاسی حماس در همین راستا افزود: از سرگیری روابط با مصر از دیدگاه راهبردی حماس نشأت می گیرد.
 
وی در ادامه هر گونه دخالت حماس در امور داخلی مصر را رد کرد و تاکید نمود: حماس نسبت به امنیت مصر، احترام به التزام به آن در مرزهای نوار غزه و عدم اجازه به احدی در نوار غزه برای وارد آوردن خسارت به مصر و یا استفاده از غزه برای ضرر زدن به مصر تمایل دارد.
 
اسماعیل هنیه در ادامه تاکید کرد که حماس هیچ گونه نقش نظامی یا امنیتی در مصر ندارد و اظهار داشت: حماس در این گفتگوها به دنبال امضای توافق نامه های جدید نیست بلکه در صدد است تا توافق نامه های گذشته به ویژه توافق نامه قاهره اجرا گردد.
 
وی در پایان ضمن تمجید از انتفاضه جوانان فلسطینی به ویژه در کرانه باختری، مواجهه مردم با چالش ها در نوار غزه و خطرها در خصوص قضیه ملی فلسطین را مورد توجه قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *