چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

معاوضه نفت و بنزین ایران و امارات

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 483015
یک منبع آگاه گفت: بخش قابل توجهی از نفتای سبک و سنگین تولید داخل به پایانه های بندر فجیره امارات صادر و در آنجا پس از ترکیب با MTBE و دیگر اکتان افزاها به عنوان بنزین پاتیلی وارد کشور می شود.
به گزارش جهان، یک منبع آگاه در صنعت نفت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به صادرات بخش قابل توجهی از نفتای سبک و سنگین تولید داخل به پایانه های بندر فجیره امارات گفت: در بازدیدی که اخیرا از این بندر انجام دادم مشخص شد که نفتای تولید ایران به مخازنی که در این بندر وجود دارد، منتقل و در آنجا ذخیره سازی می شود.

وی ادامه داد: نفتای سبک و سنگین ذخیر هشده در این مخازن با MTBE و دیگر اکتان افزاها ترکیب شده و چیزی شبیه به بنزین تولید و پس از بارگیری مجددا به ایران صادر می شود.

این منبع مطلع تصریح کرد: در فرودین ماه سال ۹۵ واردات بنزین به کشور در حالی با رشد 50 درصدی مواجه شده است که حجم قابل توجهی از بنزین وادراتی از مخازن فجیره تامین شده است.

به گزارش فارس سال گذشته رسانه های مختلف از واردکردن بنزین پاتیلی به کشور خبردادند که از طریق نفتای تولید داخل در مخازن امارات تامین می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *