سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

علت حمله مجدد داعش به حلب و «العیس»

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 482653
شبکه «المنار» لبنان در گزارشی نوشت که عربستان و ترکیه به منظور تخریب دستاوردهای ارتش سوریه، گروه‌های مسلح را خواه به تهدید و خواه با تشویق مجبور کرده‌اند که برای مقابله با دولت سوریه وارد میدان نبرد و درگیری‌ها در ریف حلب شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صدها تن از عناصر تروریستی جبهة النصره (شاخه القاعده در سوریه) از روز جمعه با کمک دیگر گروه‌های تروریستی حملات شدیدی از غرب و مناطق مرزی استان ادلب به مواضع ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب‌الله در شهرک راهبردی «تل العیس»، «خان طومان» و «تل الاربعین» آغاز کرده‌اند.

شبکه خبری «المنار» لبنان، با انتشار گزارشی از این رویداد جدید و نقض آتش بس در ریف جنوب حلب از طرف معارضان، به بررسی چرایی این حملات در این منطقه پرداخت.

به گزارش المنار، ارتباط گروه «احرار الشام» با کشورهای منطقه و غرب مورد انتقاد گسترده سرکرده‌های گروه تروریستی «جبهة النصره» و «القاعده» بوده است؛ به گونه‌ای که این دو گروه، احرار الشام را به تبعیت از دستورهای «نظام‌های مرتد و کافر» غربی متهم می‌کنند.

در مقابل، احرار الشام از جبهه النصره می‌خواهد ارتباط خود با القاعده را قطع کند؛ مسئله‌ای که گروه تروریستی القاعده آن را نقض بیعت با خود می‌داند.

در همین راستا،‌ یکی از سرکرده‌های احرار الشام به نام «ابو مصطفی» در حساب توئیتر خود نوشت: این گروه‌ها [النصره و القاعده] باید بدانند که طول عمر آن‌ها به سر رسیده یا نزدیک است که تمام شود و باید مرحله جدیدی از هماهنگی و اتحاد سیاسی و نظامی را آغاز کنند.

شبکه المنار با این مقدمه در خصوص دلایل حملات تروریست‌ها و معارضان در ریف جنوبی حلب می‌نویسد: این گروه‌ها که از درون به بحران رسیده‌اند، در چنین شرایط و مواجه با این واقعیت اقدام به گشودن جبهه ریف جنوبی حلب کرده‌اند.

المنار ادامه می‌‌دهد: گروه‌های تروریستی مذکور با حمایت برخی کشورهای منطقه، بعد از تنش‌های ایجاد شده به دلیل حوادث ادلب که در آن تروریست‌ها به مخالفان شرکت کننده خود در تظاهرات شلیک کردند و به دنبال آن، درگیری‌های جبهه النصره با تیپ 13 ارتش آزاد در «معره النعمان»، فرصت مناسبی برای یکپارچه ساختن نیروهای خود به دست آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، مشارکت تیپ 13 ارتش آزاد در درگیری‌های ریف حلب با کمک کشورهای حمایت کننده و حذف «جیش الفتح» و «جبهة النصره» از بیانیه‌ها، از وجود اختلاف بین این گروهها خبر می‌دهد. همچنین این مسئله را تاکید می‌کند که نبرد «العیس» و ریف جنوبی حلب از طرف یک اتاق عملیات خارج از سوریه مدیریت می‌شود.

بعد از پیشروی ارتش سوریه در ریف شرقی حمص و بازپس‌گیری شهر «تدمر»، معارضان سوری و تروریست‌ها و برخی از کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی در تنگنا قرار گرفته‌اند.

به گزارش این شبکه لبنانی، عربستان و ترکیه به منظور تخریب دستاوردهای ارتش سوریه، گروه‌های مسلح را خواه به تهدید و خواه با تشویق مجبور کرده‌اند که برای مقابله با ارتش و دولت سوریه وارد میدان نبرد و درگیری‌ها در ریف حلب شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *