جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

بازداشت "رضا ضراب" در آمریکا

سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 480915
دادستانی آمریکا از دستگیری رضا ضراب و دو همدست وی در روز شنبه در میامی خبر داد.
به گزارش جهان، میزان به نقل از "رویترز" خبر داد، دادستانی آمریکا اعلام کرد "رضا ضراب" به همراه دو ایرانی به نام های "کاملیا جمشیدی" و "حسین نجف زاده" روز شنبه گذشته به خاطر اتهامات مطرح شده در کیفرخواست فدرالی در "منهتن" در میامی دستگیر شدند.

پس از ادعانامه‌ای که به دادگاه منهتن نیویورک تسلیم شد، حکم دستگیری رضا ضراب، 33 ساله، صادر شد. او روز شنبه در میامی بازداشت و روز گذشته در دادگاه فدرال حاضر شد. دو متهم دیگر پرونده در آمریکا نیستند.

بنا بر ادعانامه دادستانی رضا ضراب به همراه دو همکارش با انجام معاملات پنهانی که سود آن به جیب دولت و شرکت‌های ایرانی واریز می‌شد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زده‌اند. دادستان آمریکایی مدعی شده است برخی از نهادهای دولتی ایران همچون بانک ملت، ضراب را در انجام معاملات با شرکت‌های ترک و اماراتی همراهی کرده‌اند.

به گفته دیه‌گو رودریگز، رئیس دفتر اف‌بی‌آی در نیویورک این جرائم بین سال‌های 2010 تا 2015 انجام شده است. ضراب به همراه کاملیا جمشیدی،29 ساله و حسین نجف زاده،65 ساله از سوی دادگاه آمریکایی به کلاه‌برداری از دولت آمریکا، نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی، کلاه‌برداری بانکی و پول‌شویی متهم هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *