شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

جعفری: نشست مهمی با دی‌میستورا داشتیم

سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 480892
رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو نشست امروز این هیئت با فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور را نشستی مهم توصیف کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد، بشار جعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات سوری ــ سوری در ژنو بعد از دیدار با دی‌میستورا در نشستی خبری گفت: نشست مهمی با استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل داشتیم و در این نشست به‌صورت عمیق به مسائلی مانند مبارزه با تروریسم که برای سوریه و همه جهان اولویت دارد، پرداختیم.

وی افزود: ما خطرات حمایت برخی از دولتها ــ که برخی از آنها عضو شورای امنیت نیز هستند ــ از تروریسم، آموزش و صادرات آن به سوریه از طریق ترکیه را تشریح کردیم.

جعفری تأکید کرد: نامهای مختلفی که برای گروههای تروریستی فعال در سوریه انتخاب می‌شود این حقیقت را که همه آنها گروههای تروریستی هستند، از بین نمی‌برد.

بشار جعفری سپس این سؤال مهم را مطرح کرد: چرا معارضان مسلح معتدل در خاک فرانسه، انگلیس و آمریکا حضور ندارند که کشورهای دیگر از آنها حمایت کنند؟ چرا این تبعیض باید علیه ملت سوریه باشد؟

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: هنگامی که تروریسم در سوریه علیه مردم فعال است، معارضان معتدل یا گروههای جهادی نامیده می‌شود و تروریسم نامیده نمی‌شود، اما هنگامی که آنها به کشورهای خود بازگشتند، تروریسم نامیده می‌شوند و این فقط در سوریه است که به مزدور، مجاهد گفته می‌شود.

اولین دیدار نمایندگان دولت سوریه با دی‌میستورا و دستیارانش روز چهارشنبه گذشته در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

بشار جعفری بعد از نشست اول گفت: این نشست سازنده و مفید بود و ما به گامهای عملی که می‌تواند زمینه را برای موفقیت مذاکرات سوری ــ سوری بدون دخالت خارجی و پیش‌شرط فراهم کند، پرداختیم.

دومین دیدار نمایندگان دولت سوریه با دی‌میستورا نیز روز جمعه گذشته برگزار شد.

«بشار جعفری» رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات سوری ــ سوری در ژنو روز گذشته بعد از دیدار با دی‌میستورا گفت: نشست امروزمان خوب بود و ما بر عناصر اصلی حل بحران تمرکز کردیم.

وی در جمع خبرنگاران گفت: تأیید اصولی که ما آن را عناصر اصلی نامیدیم، به مذاکرات سوری ــ سوری جدی که به ساخت آینده کشورمان کمک می‌کند، منجر خواهد شد و این اصول زمینه را برای گفتگو بین سوری‌ها با رهبری سوریه و بدون دخالت خارجی یا پیش‌شرط فراهم می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *