يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
رئیس پژوهشکده اسلامی کشاورزی و محیط زیست مطرح کرد؛

تغییر در محصولات کشاورزی، عملی شیطانی

جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۸
کد مطلب: 479219
سیدعلی حسینی رئیس پژوهشکده اسلامی کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی گفت: محصولات تراریخته کشاورزی نوعی تغییر در خلقت خداست و بنا بر آیات قرآن عملی شیطانی است.
به‌گزارش جهان به نقل از تسنیم، همایش ملّی «امنیت غذایی خودکفایی اقتصادی مقاومتی در گفتمان انقلاب اسلامی»، امروز در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.
 
در این همایش دکتر سیدعلی حسینی رئیس پژوهشکده اسلامی کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی با اشاره به اهمیت غذای حلال و طیّب در قرآن کریم گفت: بر اساس نصّ صریح قرآن کریم شیطان قسم یاد کرده خلقت را مورد تغییر قرار دهد و محصولات تراریخته نوعی تغییر در خلقت محسوب می‌شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به آیه «للّه ما فی السموات و الارض» خاطرنشان کرد: آیات متعددی از قرآن کریم درباره غذای حلال است و بهترین کسی که توانسته است این آیات را به‌خوبی تفسیر کند، مرحوم محقق اردبیلی در زبدة البیان است.
 
به‌گفته حجت‌الاسلام حسینی تعبیر قرآن کریم در باب تغذیه، تعبیر «طیبا» است که چنین تعبیری حتی در کتاب‌های آسمانی دیگر نیامده است.
 
دکتر محسن لبافی از دیگر سخنرانان این همایش بود؛ او با اشاره به لزوم تدوین برنامه راهبردی در بخش صنایع غذایی گفت: با توجه به اهمیت صنایع غذایی در سلامت افراد جامعه، باید در این مسأله سرمایه‌گذاری کرد و بخشی از هزینه‌های سلامت به مسائل تغذیه سالم اختصاص یابد.
 
به‌گفته وی بیشتر وارادت در بخش مواد غذایی را برنج، کنجاله، کره، گوشت گوساله، روغن، شیرخشک و پودر کاکائو تشکیل می‌دهند.
 
لبافی با تأکید بر اینکه مطالعه، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری هوشمند برای بخش مواد غذایی ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: از نقاط ضعف صنایع مواد غذایی استفاده نکردن از ظرفیت‌های بلااستفاده، عدم سرمایه‌گذاری کافی در این صنعت، عدم سیاست‌گذاری صحیح و بالا بودن نرخ سود تسهیلات این بخش است.
 
از دیگر سخنرانان همایش امنیت غذایی دکتر توکلیان بود که طی سخنانی با اشاره به لزوم اهمیت دادن به دام‌های سبک مثل گوسفند و بز و قرار دادن آن در وعده‌های غذایی تصریح داشت: اصلاح مرتع و احیای مرتعداری از راهکارهایی است که باعث امنیت غذایی خواهد شد.
 
به‌گفته وی، از راهبردهای دیگر ارتقای بخش دام و طیور کشور می توان به ایجاد واحدهای الگو در زمینه دام و طیور، احیای پرورش شتر، اصلاح فرآیند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌ها و حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور اشاره کرد.
 
دکتر نعمت‌اللهی در این همایش با توجه به پتانسیل بالای بخش شیلات و آبزیان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: علاوه بر ماهیان گرم‌آبی و ماهیان سردآبی، ماهی خاویار برند ماهی ایران است و باید برای توسعه آن سرمایه‌گذاری کافی به عمل آید.
 
وی با تأکید بر اینکه 80 درصد مشکلات بخش آبزیان و شیلات، مربوط به مسائل مدیریتی است، افزود: از نقاط ضعف بخش شیلات و آبزیان کشور ورود مواد اولیه قاچاق به‌خصوص تخم چشم زده است که مشکلات بیوتروریستی نیز ممکن است ایجاد کند.
 
به‌گفته او، بازار گسترده کشورهای مسلمان و امکان صدور خدمات مهندسی به کشورهای دنیا و نیز صادرات علم و دانش مربوط به شیلات و آبزیان از فرصت‌هایی است که باید در این زمینه برنامه ریزی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *