پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۲

سفیرایران نقشه استرالیا را نقش برآب کرد

پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 479152
سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا تاکید کرد تهران توافقی را با دولت استرالیا برای بازگشت اجباری پناهجویان ایرانی مقیم این کشور نخواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عبدالحسین وهاجی» سفیر ایران در استرالیا در آستانه سفر هفته آینده «جولی بیشاپ»  وزیر خارجه استرالیا به تهران در گفت و‌گو با «فر فاکس مدیا»  آب سردی را بر موضوع بازگشت اجباری 9000 ایرانی خواهان اقامت در استرالیا که اینک در این کشور ساکن هستند، ریخت.

وهاجی در سئوالی بابت امکان توافق با دولت استرالیا بابت بازگشت غیر ارادی پناهجویان گفت، هیچ توافقی وجود ندارد. در این زمینه گشایشی صورت نگرفته است و گمانه زنی‌ها در این زمینه صرفا موضوعی تبلیغاتی است.

وهاجی گفت: «این تصمیم آن‌ها و نه تصمیم من است. اگر آن‌ها خواهان اقامت تحت هر شرایطی هستند چرا من باید آن‌ها را اذیت کنم. بگذاریم آن‌ها هرجا که مایلند زندگی کنند.»

سفیر ایران افزود، جمهوری اسلامی میزبان 3 میلیون پناهجوی افغانی است و استرالیا نیز باید مانند دیگر کشورها پذیرای مشتاقان اقامت اقداماتی انجام دهد.

وهاجی گفت: «کشور شما (استرالیا) در موقعیتی است که باید پذیرای پناهجویان باشد.»

سفیر ایران در استرالیا از پیشرفت در گفت‌‌وگوها پیرامون پرواز  مستقیم بین ایران و استرالیا گسترش دامنه فعالیت‌های تجاری ، اقتصادی و جهانگردی بین دو کشور خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *