سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

عربستان هرگونه مذاکره با انصارالله را رد کرد

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 479051
مشاور وزیر دفاع عربستان با تکذیب هرگونه مذاکره با انصارالله گفت که رایزنی‌هایی با برخی از قبایل ساکن مرز که خواستار آتش بس بودند صورت گرفته است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری الحدث خبرداد: احمد عسیری مشاور روز دفاع عربستان سعودی هرگونه مذاکره با انصارالله را رد کرده و گفت که این کشور با هیچ گروهی که خارج از قانون باشد در یمن مذاکره نخواهد کرد.
 
عسیری مدعی شد که این کشور با برخی از قبایل که خواستار آتش‌بس در مرزها بودند وارد مذاکره شده است تا برخی از کمک های انسانی به نیازمندان برسد.
 
همچنین منابع سیاسی نزدیک به جنبش انصار الله یمن به روزنامه لبنانی "الاخبار" گفتند: سخن از ورود به عربستان و برگزاری ملاقات سری با مسؤولان در آنجا "دقیق نیست".
 
پیش از این برخی منابع خبری اعلام کرده بودند که هیئتی از انصارالله از یک هفته قبل در یک منطقه مرزی نزدیک عربستان درحال مذاکره با یک هیئت سعودی است.
 
سایت "رأی الیوم" به نقل از منابعی تأکید کرد که این مذاکرات به درخواست ریاض آغاز شده است.
 
بر اساس این گزارش، این مذاکرات پس از درز یکی از نامه های محرمانه "اسماعیل ولد الشیخ احمد" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، فاش شد. وی در این نامه به "جفری فلتمن" معاون سیاسی دبیرکل سازمان گفته بود که عربستان سعودی مذاکراتی سری را با انصارالله به صورت مستقیم آغاز کرده و با ادامه آن در پایتخت اردن موافقت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *