يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

ایرانمنش: سینمای دفاع‌مقدس را دریابید

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 478286
رضا ایرانمنش که از چندی پیش در نگارش و ساخت چند پروژه سینمایی مشارکت داشت درباره سرنوشت این آثار سخن گفت و از وعده‌های محقق نشده مسئولان گله کرد.
به گزارش جهان، رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون که از مدتی پیش قصد داشت فیلمنامه «موقعیت من» را به عنوان نخستین تجربه کارگردانی‌اش در عرصه سینمای بلند داستانی جلوی دوربین ببرد در این‌باره به مهر گفت: تا زمانی که امثال من حال مساعدی نداریم و روی تخت بیمارستان بستری هستیم سیل خبر، عکس و وعده های مدیران وجود دارد، اما وقتی به لطف خدا کمی حالمان بهتر می‌شود دیگر کسی خبری از ما نمی گیرد و حتی جواب تلفن را هم نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه پروژه «موقعیت من» هنوز به سرانجام نرسیده است، بیان کرد: چند ماه پیش که من در بیمارستان بستری بودم و درباره ساخت این فیلم صحبت کردم، هم آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی هم دیگر دوستان قول‌هایی دادند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. ما هم این روزها در دفتر خودمان با عکس ها و خاطرات شهدا درد دل می کنیم و مسئولان این بی مهری را به خدا می‌سپاریم.

ایرانمنش که در بازنویسی فیلمنامه طنزی با نام «آلونک» که قرار بود محمدحسین رعیت‌پور آن را بسازد همکاری می‌‌کرد درباره سرنوشت آن پروژه نیز توضیح داد: ایده «آلونک» برای مهرداد اسدالهی بود ولی وقتی او هم درگیر پروژه «موقعیت من» شد نوشتن فیلمنامه «آلونک» را به شخص دیگری واگذار کرد که پس از اتمام کار نظر من و اسدالهی را جلب نکرد و به همین دلیل آن فیلمنامه را رها کرده و تمرکز خود را روی «موقعیت من» گذاشتیم؛ گرچه این فیلمنامه هم با کم لطفی مسئولان روبه‌رو شده است.

بازیگر فیلم «سجاده آتش» افزود: البته این روزها فیلمنامه جدیدی درباره شهید رستمی داریم که آن هم کاری از مهرداد اسدالهی و اردشیر نوذری است و مدت چهار ماه است که به صورت مشارکتی و با تامین منابع مالی به صورت شخصی پیش می‌رود. البته در این مسیر از حمایت‌های سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان، جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت، محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس شروع بهره‌مند شده‌ایم و قرار است یکسری راش برای آنها بفرستیم که اگر مورد پسندشان بود پروژه را به صورت مشارکتی شروع کنیم.

بازیگر فیلم «دکل» در پایان با تاکید بر این که سینمای دفاع مقدس مورد کم لطفی مسئولان سینمایی قرار گرفته است، بیان کرد: لازم است از سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیشتر حمایت شود و مسئولان سینمایی به اهمیت این موضوع بیشتر واقف شوند و در سال آینده حرکت هایی انجام شود تا سینمای دفاع مقدس از این غربت درآید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *