جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

حمایت قاطع پوتین از انتخابات آتی سوریه

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 477981
رئیس جمهور روسیه به رهبران انگلیس، فرانسه ،آلمان و ایتالیا گفت که تصمیم دولت سوریه برای برگزاری انتخابات قانونی در ماه آوریل تناقضی با روند صلح این کشور ندارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه از طریق تلکنفرانس خطاب به رهبران آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا گفت: تصمیم دولت سوریه برای برگزاری انتخابات در ماه آوریل، تناقضی با روند صلح ندارد.

کرملین پس از برگزاری این کنفرانس تلفنی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: طرف روسی اعلام کرده است که تصمیم مقام های سوری برای برگزاری انتخابات پارلمانی در آوریل 2016 میلادی، مطابق با قانون اساسی فعلی این کشور است و تناقضی با روند صلح ندارد.

این در شرایطی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز ضمن انتقاد از تصمیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای برگزاری انتخابات در ماه آوریل، این اقدام را تحریک آمیز و غیر واقعی ارزیابی کرده است.

اولاند پس از دیدار و گفتگو با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پاریس در سخنانی تاکید کرد: این ایده که بتوان انتخاباتی در آوریل در سوریه برگزار کرد، نه تنها تحریک آمیز بلکه کاملا غیر واقعی است.

بشار اسد دستور برگزاری انتخابات پارلمانی را در روز 13 آوریل صادر کرده است. این تصمیم مدت کوتاهی پس از اعلام آتش بس در سوریه اتخاذ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *