شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

کشف هزاران یونیفرم داعش در اسپانیا

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 477977
پلیس اسپانیا اعلام کرد که ٢� هزار یونیفورم نظامی را به دست آورده است که در این کشور برای سازمان‌های جهادی داعش و النصره دوخته شده بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، این لباس‌های نظامی در سه کانتینر، در شهرهای بندری "ولانسیا" و "الیکانته" زمانی کشف شدند، که پلیس یک شبکۀ قاچاق را که، به بهانۀ فرستاندن کمک های بشردوستانه، برای جهاد گرایان در سوریه اسلحه میفرستاد، کشف و خنثی کرد. طی این عملیات پلیس، که از سال ٢� ١٤ آغاز شده بود و هدف آن «سازمانهای خارجی» بود که به داعش و جبهۀ النصره کمک میکردند، هفت نفر دستگیر شدند.

رادیو فرانسه با اعلام این خبر گفت یکی از متهمینی که در این قضایا دستگیر شده، صاحب شرکتی است که فعالیت اصلی آن خرید و فروش لباس های کهنه است. مسئولین شرکت «محتوای این کانتینرها را لباس کهنه» اعلام کرده بودند، در حالیکه آنها در حقیقت حامل لباس ها و وسایل نظامی بود. پول های مربوط به این معامله هم از طریق حواله های شخصی پرداخته شده بود.

بر اساس بیانیۀ پلیس اسپانیا، یکی از افراد دستگیر شده «وسائل نظامی، پول، تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی، سلاح و چاشنی‌های قابل استفاده برای ساخت بمب» به سوریه و عراق ارسال می کرده است. رئیس این شبکه با اعضای داعش ارتباط دایمی داشته، تا جایی که داعش از او درخواست کرده بود که تعدادی از زنان را برای ازدواج با جهادگرایان استخدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *