شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عربستان به دنبال خرید سلاح‌های روسیه

پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 476365
عربستان و روسیه برای همکاری‌های نظامی و فروش تسلیحات روسی به ریاض مذاکراتی انجام می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نقل از اینترفکس، ولادیمیر کوژین معاون رئیس جمهوری روسیه عنوان داشت که این کشور و عربستان در حال انجام مذاکراتی در خصوص همکاری‌های فنی و نظامی انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: این مذاکرات با عربستان در خصوص فروش سلاح‌های روسیه به این کشور انجام می‌شود.

کوژین تاکید کرد: عربستان اعلام کرده که به همکاری با روسیه بسیار اهمیت داده و مذاکراتی را در این خصوص با مسکو انجام می‌دهد و ما منتظریم که ببینیم این مذاکرات چه نتایجی در بر خواهد داشت چرا که در آن زمان در خصوص انجام پروژه‌های بزرگ بین دو طرف مذاکراتی انجام می‌شد اما نتایجی در برنداشت. ولی در دوره کنونی مسئولان عربستان اعلام کردند که در این خصوص جدی هستند.

سرگئی چمزوف، رئیس شرکت "روس تک" در ماه نوامبر اعلام کرده بود که توافقنامه‌هایی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار برای صادرات تسلیحات دفاعی روسی به عربستان امضا کرده است اما به دلایل سیاسی این توافقنامه‌ها اجرایی نشد.

چمزوف به از سرگیری همکاری‌های نظامی و فنی میان دو کشور طی دوره اخیر اشاره کرده و عنوان داشت: عربستان می‌خواهد سیستم دفاعی S۴۰۰ را خریداری کند و مذاکراتی را در این خصوص با مسکو انجام می‌دهد.

از سوی دیگر کوژین عنوان داشت که همکاری‌های نظامی و فنی با ترکیه متوقف شده است و ما پیشتر توافقنامه‌هایی را برای صادرات سلاح‌های سبک و توپخانه‌ای به ترکیه امضا کرده بودیم اما در حال حاضر تمام این توافقنامه‌ها متوقف شده است و هیچ مذاکراتی میان دو طرف به دلیل مسائل پیش آمده تا زمانی که تغییراتی از سوی طرف مقابل انجام نشود، صورت نمی‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *