يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

تا کی می‌توان مشکلات‌اقتصادی را پنهان‌کرد

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 476085
وزیر نفت دولت دهم با بیان اینکه ما کشور فقیری نیستیم که منتظر امثال پژو باشیم، گفت: دو سال و نیم از عمر دولت گذشته و خسارات زیادی دیده‌ایم.
تا کی می‌توان مشکلات‌اقتصادی را پنهان‌کرد
به گزارش  جهان به نقل از فارس، شامگاه سه‌شنبه مسجد اهل‌بیت (ع) شهر بومهن میزبان غلام‌علی حدادعادل و سید مسعود میرکاظمی از اعضای اصولگرای مجلس شورای اسلامی بود که با استقبال پرشور شهروندان این شهر همراه شد.

در ابتدای این نشست، سید مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق کمیسیون انرژی مجلس، وزیر بازرگانی دولت نهم و وزیر نفت دولت دهم ضمن معرفی خود، از عملکرد خویش و هیأت دولت گفت.

وزیر نفت دولت دهم در خصوص بداخلاقی‌های انتخاباتی اظهار داشت: افراد می‌خواهند نقد گذشته را داشته باشند؛ ولی عدد و ارقامی ارائه نمی‌دهند و این درست نیست. اگر می‌خواهند نقدی انجام دهند، باید بر اساس مستندات باشد.

وی تصریح کرد: ما همین کار را انجام می‌دهیم و می‌گوییم دولت‌ها، چطور می‌توانید تورم را کنترل کنید؛ در صورتی که 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی بالا رفته است و این با علم اقتصاد همسان درنمی‌آید.

میرکاظمی افزود: برخی چگونه می‌گویند پولی وجود ندارد؛ اما 600 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار داشتند.

وزیر نفت دولت دهم افزود: عده‌ای وقتی به مسکن مهر، تأمین اجتماعی، معلم و... که می‌رسند، می‌گویند پولی وجود ندارد و این قابل قبول نیست؛ زیرا ما منابع را می‌دانیم و باید ببینیم چه مقدار از منابع را هزینه کرده‌اند.

وزیر سابق بازرگانی ادامه داد: نباید بنشینیم و نقدهای بی‌مورد را بپذیریم؛ همان‌گونه که در ابتدای دولت یازدهم نقد کردند مسیری که دارید می‌روید، مشکل درست خواهد کرد و رکود عمیق‌تر و بیکاری بیشتر خواهد شد و دولتی‌ها شروع به تخریب منتقدان و بعدها به آن اذعان کردند.

وی افزود: مسائل اقتصادی و کلان کشور را می‌توان 6 ماه تا یک سال پنهان کرد؛ بعد از آن، ارقام و اعداد بیرون خواهد آمد و دیگر قابل دفاع نیست؛ مثل اینکه یک ساختمان بزرگ را در یک بیابان بسازید و بخواهید آن را پنهان کنید و این امکان‌پذیر نیست و ساختمان ساخته‌شده و باید عملکرد در این ساختمان نشان داده شود.

میرکاظمی ادامه داد: ما اگر نقد سازنده را بپذیریم و آن را قبول کنیم و احساس نکنیم که طرف مقابل فقط قصد تخریب دارد، خوب است؛ اما متأسفانه شاهد این هستیم که به‌جای پذیرفتن نقد، تخریب صورت می‌گیرد و جوابی برای آن وجود ندارد و اگر جوابی وجود داشت، دولتی‌ها پاسخ می‌دادند و پیرو آن آگاهی مردم بالا می‌رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: فردی هم که این نقد را مطرح کرده، از پاسخ خوشحال خواهد شد و اگر اشتباه کرده باشد، معذرت‌خواهی خواهد کرد؛ اگر نقد را حذف کنیم، بعد از مدتی می‌بینیم فرصتی طولانی از دست رفته و هزینه زیادی بر کشور تحمیل شده است؛ مانند رکود فعلی که آقایان نپذیرفتند رکود وجود دارد و بیش از دو سال و نیم گذشت.

وی افزود: دو سال و نیم از عمر دولت گذشته و خسارت زیادی دیدیم؛ هر چه دلسوزان گفتند که آقایان معطل مذاکره نشوید و امروز هم می‌گوییم آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید معطل آن‌ها شد، دست را به زانوی خود بگذارید و حرکت کنید، کسی گوش نمی‌دهد.

وزیر نفت دولت دهم افزود: ما کشور ثروتمندی هستیم؛ منابع خوب و نیروی انسانی بانشاط و تحصیلکرده داریم که کشور و دین را دوست دارد و این در دنیا کم است.

میرکاظمی اضافه کرد: در خیلی از کشورهای دنیا حضور داشتم؛ جمعیت اکثر این کشورها پیر و بالای 65 سال است و رئیس‌جمهور خود را نمی‌شناسند و ما کشوری جوان و بانشاط داریم که نباید این را دست‌کم گرفت.

وی تصریح کرد: 3 هزار فقره معدن فعال در کشور و محصولات کشاورزی، دسترسی به آب‌های آزاد و... را داریم و کشور فقیری نیستیم که منتظر باشیم بیگانگان به ما امثال پژو را بدهند و این واقعاً این جای تأسف دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *