پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 6 Jun 2024
 
۰

اوباما: کردها نباید سوء استفاده کنند!

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 475137
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که گروه «یگان‌های مدافع خلق کُرد» در سوریه نباید از شرایط این کشور استفاده کرده و مناطقی خارج از قلمرو خود در سوریه را تصرف کنند.
اوباما: کردها نباید سوء استفاده کنند!
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «رویترز» گزارش داد، «باراک اوباما» عصر جمعه طی تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود «رجب طیب اردوغان»، اوضاع سوریه را بررسی کردند.

اوباما در این تماس تلفنی، نگرانی خود را از پیشروی ارتش سوریه در شمال غربی این کشور ابراز کرد و خواستار توقف اقداماتی شد که به عقیده وی تنش‌ها با ترکیه و معارضان مسلح به اصطلاح «میانه‌رو» در شمال سوریه را تشدید می‌کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: اوباما خطاب به اردوغان گفت که نیروهای یگان مدافع خلق نباید از موقعیت سوریه پیش‌آمده سوء استفاده کرده و به تصرف مناطقی خارج از قلمرو خود در سوریه اقدام کنند و ترکیه نیز می‌بایست «خوشتنداری متقابل» نشان داده و گلوله‌باران مناطق شمال سوریه را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: اوباما ضمن محکوم کردن حمله «تروریستی» آنکارا، با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده است.

طبق این گزارش، روسای جمهوری آمریکا و ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی که یک ساعت و 20 دقیقه طول کشید، بر حمایت از توافق مونیخ برای پایان دادن به خصومت‌ها در سوریه تاکید کردند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *