يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ترکان: جامعه مهندسین رانباید زیر سؤال برد

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 474680
مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشور گفت: در جامعه 400 هزار نفر امکان اشتباه از یک نفر وجود دارد اما نباید جامعه بزرگ مهندسین را زیر سؤال برد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اکبر ترکان پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی تأکید کرد: در یک جامعه 400 هزار نفر ممکن است که یک نفر هم اشتباه کند اما هیچ‌کس حق ندارد جامعه مهندسین را زیر سؤال ببرد زیرا دستاورد این جامعه نمایان است.

وی ادامه داد: اگر اشکال و ایرادی است باید تذکر دهند تا ما آن را برطرف کنیم اما اینکه بخواهند تخریب کنند به نفع هیچ‌کس نیست.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشور تصریح کرد: اشکالات را نباید بزرگنمایی کرد زیرا این‌گونه رفتار به نفع هیچ‌کس نیست.

ترکان در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه معماری ایرانی قابل‌قبول نیست بلکه این معماری اقلیمی است، گفت: متناسب با موقعیت‌های جغرافیایی ساخت‌وساز و معماری انجام می‌شود زیرا نمی‌توانیم نوع معماری استان‌های شمال کشور را با مرکز کشور مقایسه کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: ما نمی‌توانی هویت ملی داشته باشیم در مباحث مربوط به معماری زیرا باید متناسب با موقعیت‌های جغرافیایی برنامه‌ریزی و طراحی داشته باشیم.

ترکان افزود: معماری اسلامی به سبک زندگی ما نیز هویت می‌دهند که در این راستا باید مشترکات را خارج کنیم و یک اصول کلی بسازیم که هر منطقه متناسب با نیازها از آن استفاده کند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشور ادامه داد: امروز توان مهندسین ما به حدی بسیار بالایی است که به‌راحتی می‌توانند نظرات را اجرایی کنند و به یک اصول کلی برسیم.

ترکان تأکید کرد: سالانه 100 میلیون متر در کشور ساخت‌وساز داشتیم و خوشبختانه بیش از 70 درصد از ساخت‌وسازهای داخل کشور نیز مهندسی است زیرا باید با تنها سرمایه زندگی مردم درست برخورد کرد.

وی تصریح کرد: بسیار از انسان‌ها منزل را به‌عنوان تنها سرمایه زندگی خود می‌دانند زیرا پس از سال‌ها تلاش می‌توانند صاحب‌خانه شوند بنابراین باید منزلی با طول عمر بالا داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *