يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲

آمادگی روسیه‌برای‌تحویل100هواپیمابه‌ایران

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 474465
قائم مقام شرکت هواپیمایی روسیه از احتمال تحویل یکصد فروند هواپیمای مسافربری «سوخو سوپرجت 100» به ایران با توجه به رفع تحریم‌ها خبر داد. وی همچنین گفت مذاکرات با مقامات ایرانی درباره انتقال فناوری‌های تولید قطعات در داخل ایران نیز در حال انجام است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ولادیسلاو ماسالوف» قائم مقام شرکت هواپیمایی روسیه (UAC) امروز سه‌شنبه در نمایشگاه صنایع هوایی در سنگاپور اعلام کرد، روسیه می‌تواند حدود یکصد فروند هواپیمای مسافربری «سوخو سوپرجت 100» برای ایران فراهم کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وی گفت: ما بازار بالقوه خطوط هوایی ایران را بررسی کرده‌ایم و طبق پیش‌بینی‌های مختلف می‌توانیم درباره 100 فروند هواپیمای مسافربری با ایران به مذاکره بنشینیم.

این مقام شرکت هواپیمایی روسیه همچنین تأکید کرد: «ما کارگروهی را تشکیل داده‌ایم چرا که درباره قراردادهای گسترده‌تر در حال گفت‌وگو هستیم، نه تنها برای تأمین هواپیما، بلکه با هدف بومی‌سازی تولید قطعات و تجهیزات هوانوردی».

ماسالوف افزود: به دلیل رفع تحریم‌ها، هیچ محدودیت رسمی برای تأمین نیازهای ایران وجود ندارد، اما از آنجاییکه شماری از قطعات هواپیماها ساخت آمریکا هستند، ما باید مجوز اولیه را نیز دریافت کنیم.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر 64 فروند از این نوع هواپیماهای مسافربری روسی در ناوگان حمل‌ونقل هوایی جهانی در حال فعالیت هستند که از این میان 26 فروند در اختیار شرکت «ایرفلوت» روسیه، 19 فروند در اختیار شرکت «اینترجت» مکزیک است. این نوع هواپیمای مسافربری در دو نوع تولید می‌شود: هواپیماهایی با ظرفیت 75 صندلی و یا ظرفیت 95 صندلی که تعداد صندلی‌ها بسته به مشخصات کابین مسافران متفاوت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از نظر دلواپسان ایرادی که نداره؟
اگه امریکا اجازه دادشماهم بله