شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲

برنامه روسیه برای فروش سوخو ۱۰۰ به ایران

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 454380
مقامات هواپیماسازی روسی انتظار دارند که پس از رفع کامل تحریم‌ها، حدود یکصد هواپیمای مسافربری سوخوی-۱۰۰ را به ایران بفروشند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسپوتنیک خبر داد، رئیس شرکت هواپیماهای غیرنظامی سوخو اعلام کرد که پس از اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به طور کامل برداشته شوند، این شرکت حدود ۱۰۰ هواپیمای مسافربری اِس‌.اِس.جِی.۱۰۰ (سوخوی سوپرجت ۱۰۰) را به ایران خواهد فروخت.

ایلیا تاراسنکو، رئیس شرکت هواپیماهای غیرنظامی سوخو به خبرنگاران گفت: «منافع بسیار عظیمی در اینجا وجود دارد. ما انتظار داریم که حدود ۱۰۰ هواپیما را به ایرانی‌ها بدهیم ... ما موضوع فروش هواپیماها را با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مورد بحث قرار داده‌ایم و انتظار داریم تا ۱۰۰ عدد هواپیما به فروش برسد».

وی افزود که ایران پس از سنجش قابلیت‌های صنعتی آن و (اخذ) گواهینامه‌های لازم، می‌تواند در خاک خود در فرآیند تولید هواپیمای مسافربری اِس‌.اِس.جِی.۱۰۰ (سوخوی سوپرجت ۱۰۰) مشارکت کند. طبق گفته تاراسنکو، تهران می‌تواند قطعات جزئی چارچوب این هواپیما را تولید کند و خدمات پس از فروش آن را ارائه کند.

روز ۱۴ جولای بود که ایران و گروه ۱+۵ (شامل روسیه، ایالات متحده، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) توافقی تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای ایران را امضا کردند که براساس آن در مقابل تضمین ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های اتمی ایران، تحریم‌های این کشور کاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *