دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

برنامه لیگ برتر تکواندو تغییر می کند

چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 473168
حضور دو تیم ایرانی در رقابتهای جام باشگاههای جهان سازمان لیگ را مجبور کرد تغییراتی در برنامه هفته های ششم و هفتم رقابتهای لیگ برتر اعمال کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دیدارهای هفته ششم و هفتم از رقابتهای لیگ برتر تکواندو باشگاههای کشور طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ قرار است ۶ اسفندماه در خانه تکواندو برگزار شود. در همین زمان تیم های شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد باید راهی امارات شده و در جام باشگاههای آسیا شرکت کنند.

همین تداخل برنامه باعث شد تا هفته ششم و هفتم لیگ برتر بدون دو تیم مدعی قهرمانی برگزار شود. از سوی دیگر سازمان تیم های ملی مرحله نخست رقابتهای انتخابی تیم ملی را برای هفته اول اسفندماه برنامه ریزی کرده است. قرار است بعد از پایان رقابتهای انتخابی در هشت وزن ۱۶ تکواندوکار راهی اردوی آماده سازی شده و تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی آغاز کند.

هفته پایانی لیگ برتر نیز بیستم اسفندماه برگزار شده و قهرمان سال ۹۴ معرفی خواهد شد. همین موضوع نیز باعث می شود تیم های که در لیگ برتر حضور دارند اجازه حضور نفرات خود را در اردوی تیم ملی ندهند. به عبارت ساده تر تداخل برنامه های تیم ملی و رقابتهای لیگ نگرانی هایی را برای هر دو طرف به دنبال داشته است.

رقابتهای قهرمانی آسیا اواخر فروردین ماه در فیلیپین برگزار می شود و اگر تیم ملی کار خود را از ۲۱ اسفند یعنی بعد از پایان لیگ اغاز کند با احتساب روزهای تعطیل چیزی نزدیک به ۳۵ روز برای آماده سازی زمان پیش رو دارد که به نظر می رسد در این خصوص برای انتخاب کادر فنی باید دقت نظر بیشتری بکار برد تا در همین اندک تیمی آماده راهی مانیل شود.

نکته مهم اینکه اگر قرار باشد بعد از رقابتهای انتخابی یعنی همان اول اسفندماه ، کار آماده سازی تیم ملی آغاز شود ، تیم های لیگی که یکسال برای نتیجه گرفتن در این رقابتها هزینه و تلاش کرده اند لطمات جبران ناپذیری را متحمل شوند و همانطور که پیش تر ذکر شد بعید است اجازه حضور نفرات خود در اردوی تیم ملی را بدهند. تداخل برنامه های تمرینی تیم ملی که روزهای نخست بدنسازی را در پیش خواهند گرفت مشکل اصلی مربیان لیگی است.

به هر حال امید می رود تا سازمان لیگ ، سازمان تیم های ملی و مربیان باشگاههای در جلسه ای مشترک به تصمیمی منطقی دست پیدا کنند تا نه تیم ملی که باید برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی مانیل شود متضرر شود نه تیم های باشگاههای زحمات چند ماهه خود را از دست رفته ببینند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *