جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

شبکه کودک و نوجوان hd می شود

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 471387
شبکه کودک و نوجوان به جمع شبکه‌های دارای قاب ۱۶ به ۹ پیوست و یک گام به پخش برنامه‌های این شبکه بصورت HD نزدیکتر شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ همزمان با آغاز دهه فجر و روزهای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، نسبت تصویر در پخش برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان از «4:3» به «16:9» تغییر کرد تا خردسالان و کودکان فارسی‌زبان، از این پس تصاویر چشم‌نوازتری را مشاهده کنند.

بهبود استاندارد پخش شبکه کودک و نوجوان، یکی از گام‌های برنامه راه‌اندازی این شبکه بود که پس از آماده‌سازی منابع تصویری و آزمون‌های فنی در پخش شبکه، از ساعت هشت صبح یکشنبه 11 بهمن 1394 عملیاتی شد.

بدین‌ترتیب در صورت ایجاد زیرساخت‌های فنی لازم برای سیگنال‌رسانی اچ‌دی (HD) در سطح کشور، شبکه کودک و نوجوان می‌تواند یکی از شبکه های دارای اولویت برای پخش تصاویر با کیفیت اچ‌دی باشد.

نسبت تصویر 16 به 9، یک استاندارد ابعاد تصویر با عرض 9 واحد و طول 16 واحد است که از چند سال قبل در ساخت تلویزیون‌ها و نمایشگرهای رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک قالب استاندارد جهانی برای تصاویر با کیفیت اچ‌دی(HD)، فول‌اچ‌دی (Full HD) و ... به شمار می‌رود.

در ایران، تاکنون شبکه‌های پرس‌تی‌وی، سه، افق، ورزش، مستند و تهران توانسته‌اند به این استاندارد نسبت تصویر، ارتقا یابند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *