شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اعلام طلب شهرداری تهران از دولتها

يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 469577
رييس كميسيون نامگذاری شورای شهرتهران از دولت خواست به صورت ويژه‌تری حل مشكلات تهران را بررسی كنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مجتبي شاكري با بيان اينكه دولت ها بايد نگاه ويژه اي به تهران به عنوان پايتخت ايران داشته باشند، گفت: جمعيت تهران در شب ۸ميليون نفر و در روز بيش از ۱۲ميليون نفر است كه اين مساله نشان مي دهد، جمعيتي بالغ بر ۴ميليون نفر براي تردد و كار به تهران سفر مي كنند.

وي در خصوص اینکه نبايد پول عوارض مردم پايتخت براي سرويس دهي به غير از آنها صرف شود، اظهار داشت: دولت ها بايد با نگاه ويژه تهران را از نظر توسعه خطوط حمل و نقل عمومي و رسیدن به تحقق شعار هواي پاك كمك كنند.

رييس كميسيون نامگذاري شوراي شهرتهران با اشاره به اينكه اسنتشاق هواي آلوده موجب مرگ خاموش شهروندان مي شود، خاطرنشان کرد: دولت ها و مسئولان نبايد اجازه دهند كه آلودگي هوا ايجاد شود تا بعد از آن كاسه چه كنم دست بگيرند.

وی با بيان اينكه دولت فعلي و قبلی حدود ۱۲هزار ميلياردتومان به شهرداري بدهكار هستند که وصول آن موجب شكوفايي شهر، حمل و نقل عمومي و...  می شود که در نتيجه موجب بهبود وضعيت هوا خواهد شد.

شاکری با اشاره به اینکه اميدواريم با توافقات برجام دست دولت براي كمك به شهرداري در خصوص فاينانس بازتر شود، افزود: دولت متاسفانه با تصميم غلط ۱۰۰هزار خودرو را از پاركينگ هاي خودروسازان خارج و به معابر تزريق كرد كه در اين ميان سهم تهران نيز افزايش داشته و بايد فكري اساسي در اين رابطه انجام گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *