چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۱

مشارکت رژیم صهیونیستی با عربستان

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 468734
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از وجود مدارکی دال بر مشارکت رژیم صهیونیستی در ائتلاف متجاوز سعودی علیه این کشور، خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سرتیپ «شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای هوایی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل در کنار نیروهای ائتلاف عربی در تجاوز به یمن مشارکت دارند.
 
لقمان، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «نووستی» افزود: شمار زیادی از سربازان ائتلاف عربی مزدوران خارجی و عضو شرکت مزدور «بلک‌واتر» هستند.
 
به گفته این سخنگو، در میان مزدوران خارجی اتباع سومالی و سودان هم وجود دارند، ولی اکثر این مزدوران اروپایی، آمریکایی و کلمبیایی هستند.
 
وی در ادامه گفت: ائتلاف عربی به سرکردگی ریاض از زمان آغاز عملیات نظامی علیه یمن متحمل تلفات انسانی بسیاری شده است ولی بیشتر این تلفات از نیروهای کشورهای عضو این ائتلاف نیستند؛ چرا که اغلب نیروهای زمینی ائتلاف را مزدوران خارجی تشکیل می‌دهند.
 
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رژیم سعودی، اخیرا فاش کرد که مقام‌های نظامی امریکایی و انگلیسی حملات هوایی ائتلاف در یمن را سرپرستی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *