جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

یارگیری خنثی در منطقه توسط آل‌سعود

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 467949
عربستان در پیگیری سیاست‎های ضد ایرانی کشورهای مرتجع عرب زبان منطقه را با خود همراه می‎کند.
یارگیری خنثی در منطقه توسط آل‌سعود
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عربستان با برگزاری نشست فوق‌العاده شورای همکاری خلیج فارس برای یارگیری از مرتجعین عرب زبان منطقه و سامان دادن اهداف ضد ایرانی ریاض تلاش کرد.

عادل الجبیر وزیرخارجه سعودی در این جلسه با سخنان طنز آمیزش ایران را به دخالت‌ در امور داخلی دیگر کشورها متهم کرده و ادعا می‌کند در صورت ادامه این روند از سوی ایران گام‌های دیگری برای مقابله با آن برخواهیم داشت! این جوان ناپخته عرب سخنان سخیف خود را در اینجا به پایان نرسانده و ضمن نادیده گرفتن ماهیت تروریست‌پروری کشورش و جنایت‌هایی که با حمایت حکام عربستان در دومینوی کشتار مردم یمن و سوریه رخ می‌دهد، راه‎حل‎های بنی‌سعود را در تحولات منطقه مثبت ارزیابی می‌کند!

 به وضوح می‌توان دریافت که راه‌حل‌های سیاسی بنی‌سعود در منطقه‌ در قالب بمب و موشک و از سلاح هژمونی و تسلط خون‌آشام فرزندان عبدالعزیز شلیک می‌شود تا شاید بدین طریق بتوانند سلطه‌ای نسبی بر منطقه پیدا کنند.  

اتهام‌زنی‌های وزیر خارجه رژیم شرورعربستان در حالی است که موشک‌باران سفارت‌خانه ایران در صنعا، خود بزرگترین عامل ایجاد تنش و خصومت علیه هر کشوری محسوب می‌شود.

* بیانیه ضدایرانی شورای همکاری خلیج‌فارس بر جایگاه بین‌المللی ایران بی‌اثر است

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش عربستان برای همراه کردن شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه‌عرب بر ضد ایران به جز بیشتر کردن فاصله‌ها تاثیر دیگری نخواهد داشت و مسلما کشورهای بزرگ سعی نمی کنند که با ایران قطع رابطه کنند.

وی افزود: شرایط ایران پس از برجام به گونه ای است که 15 کشور در همسایگی ایران بزرگ قرار دارند و به عنوان استوانه در خاورمیانه ایفای نقش می کنیم؛ بنابراین کشورهای کاهش دهنده سطح روابط با ایران خودشان ضرر می کنند و البته بعید است در طولانی مدت این کار را انجام دهند و پس از گرفتن پول از عربستان در مدت زمان کوتاهی، دوباره به سوی ایران بازخواهند گشت.

نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: عربستان باید به این موضوع بیندیشد که دنیا و منطقه نمی توانند عربستان را به‌عنوان محل پرورش تروریست‌ها بپذیرند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *