يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۸
۲۰
آغاز دوران پساكثرت اصولكرايان؛

فروپاشی مرزهای غیرواقعی و واقعی غیرضروری/ زمان به نفع اصولگرایی در حال طی شدن است

پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 467604
اصولگرايان پس از دوم خرداد و فتنه سال ٨٨ و انتخابات سال ٩٢ به دوران جديدي رسيده اند كه مي توان آنرا دوران پساكثرت ناميد. اين دوره داراي ويژگيهاي خاص خود است.
فروپاشی مرزهای غیرواقعی و واقعی غیرضروری/ زمان به نفع اصولگرایی در حال طی شدن است
گروه سیاست جهان نيوز ـ امین توکلی زاده: به اقتضاي حوادث و موضوعات و بحران هاي مختلف و مواضع افراد و نخبگان و موثر و روند سياسي سالهاي اخير هر فرد هر حزب هر گروه كارنامه اي پيدا كرده است و بر اساس اين مؤلفه مرزهاي پديد آمده است كه بعضا غيرواقعي و تصنعي است و بعضا واقعيت است اما از زمان و اقتضاي آن عبور كرده ايم لذا بايد اين ديوار ها و پرچين ها درست و يا غلط دشمن ساخته يا تاريخ ساخته براساس واقعيت و ضرورت ها برداشته شود و بر اساس اصول و محكمات و نه سلايق و شيوه ها و تاكتيك ها حتي متشابهات جبهه اي وسيع جايگزين سنگرهاي انفرادي و خاكريزهاي منطقه محور شود.

فروپاشي اين حدود به معنايي غلط بودن آنها در گذشته به صورت عام نيست بلكه اين فروپاشي آغاز يك معماري جديد براي حركت فراحزبي و گروهي و حتي بيش از آن ملي است.

گسترش دايره مخلصين

خصوصيت امام و رهبري وانقلاب اسلامي اين بوده وهست كه آنقدر فراگير اقدام مي كردند كه ازهر مذهبي از هر قوميتي از هر گرايشي را به پاي كار انقلاب بكشانند شايد باور پذير نبود كه بتوان از مرجع تا نخبه دانشگاهي تا مردم عادي و حتي مخالفين اسلام و روحانيت را تبديل به انقلابي و مجاهدين في سبيل الله نمود.

اما به فراخور امتحانات و مقاطع بحراني و سخت و پيچ هاي تاريخي انقلاب ريزشهاي در حواريون انقلاب صورت گرفت كه به نوعي خالص سازي و غربالگري بود اما رويش ها بيش از ريزش هاست و به علت اينكه ريزشها از ميان چهره هاست و رويش ها عمدتا در ميان جوانان گمنام انقلابي است ريزش هاي كم ديده مي شود و رويش هاي فراوان ديده نمي شود.

اما امروز فرصت چهره سازي و مرجع سازي هاي جديد است و گسترش دايره مخلصين به جاي خالص سازي بي هنگام.فصل جوان گرايي اصولگرايان فرا رسيده است بايد باحضور چهرهاي گرانقدر وانقلابي فرصت را براي جوانان انقلابي فراهم آورد تا اين تغيير نسلي با كمترين هزينه ها انجام شود .

محكمات محدود اما عميق و موثر و ماندگار هستند، اما سلايق و شيوه ها متفاوت و متكثر هستند با تاكيد بر محكمات مي توان راه را براي فراگير شدن فراهم مي آورد و نافي سلايق و شيوه ها هم نبود.

كيفيت بخشي در انديشه ها و روش ها

عمق بخشي به انديشه هاي مبناي وپيدا كردن رهيافت هاي جديد نياز فراروي ياران انقلاب اسلامي است جمود وتعصب در تاكتيك ها آورده اي براي انقلاب ندارد ونوگرايي در روش ها جزء نقاط برجسته تفكر سياسي تشيع است كه ماناي آنرا فزون مي كند.

به استخدام گرفتن ادبياتي جديد وفاخر براي گفتماني اصيل يك عمل عقلاني است كه مي تواند به انتشار اهداف گفتمان كمك نمايد لذا هنگامه كيفيت بخشي در انديشه ها وروشهاست باآسيب شناسي گذشته مي توان به بهبود روابط درون گفتماني وقدرت تعامل برون گفتماني افزود وراه را براي رسيدن به آرمانهاي انقلاب هموار تر نمود.

ترجيح رويكرد اجتماعي بررويكرد سياسي

يكي از سرمايه هاي انقلاب جامعيت انديشه اي ورفتاري انقلابيون بوده است به نحوي كه بهترين ارتباط وتعامل را ميان حاكميت وشهروندان بر قرار نمودند وحس تعلق عميقي را ميان مردم وارزشهاي انقلابي ايجاد كردند.

شايد به مرور زمان اين رويه ها ي درست به دست فراموشي سپرده شد مسجد كه پاپگاه ارتباطي نظام با مردم بود آهسته آهسته بعد عباديش بر ابعاد اجتماعي آن چربيد ومردم مأواي را كه براي بيان مطالبات ومشكلات خود داشتند از دست دادند مشكلات وبحران هاي سياسي انقلابي هاي جامع الطراف را سياسي وجناحي كرد وپل ارتباطي شهروندان وحاكميت روز به روز در حال باريك تر شد.

احياي رويكرد هاي اجتماعي فرهنگي جريان انقلاب بي شك مي تواند در ميزان تعلق شهروندان به حاكميت اثر مستقيم بگذارد.

آنچه كه در نهايت مي توان افزود اين است كه زمان به نفع اصولگرايان در حال طي شدن است وبا توجه به ريزش بي سابقه محبوبيت جريان حاكم اين فرصت براي اصولگرايان پديد مي آيد كه با دقت بتوانند نظر ملت شريف ايران بار ديگر معطوف به آرمانها واهداف انقلاب نمايند.

البته جريان انقلاب در كنار اين ملاحضات در حال رصد نيروهاي شاخص جريان اصولگرا هم هست تا ببيند آيا منافع ملي را ترجيح مي دهند يا منافع شخصي خود را وانتظار دارند اين جريان در مواقع حساس به وظيفه انقلابي خود عمل نمايند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این تفسیر که میان برخی از مدعیان فعلی اصول گرایی و جریان اصول گرا باید تفاوت قائل شد.
بر منکرش لعنت. باید میان اصولگرایی و مدعیان اصولگرایی تفاوت قائل شد. فقط یادمون نره اصولگرایی در بن و ریشه سالم است. بر خلاف اصلاح طلبی که در زمان دولت سازندگی آقای هاشمی در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، با هدف براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی متولد شد.
هر کسی ابهامی داره بره خیابون انقلاب انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی یا انتشارات کیهان. تا دلتون بخواد کتاب هست در مورد تاریخچه اصلاح طلبان و روش های مردم فریبی شون. آدرسشون هم تو اینترنت میتونید سرچ کنید.
United States
کارتون تمومه و انتخاباتو براحتی میبازین مثل آب خوردن
7اسفند زمان پیروزی اصولگرایان واقعی
اصلاحات پیروز قطعی انتخابات چه متحد باشید یا نباشید
با 7% اگه می شد که پیروز بشید
تو انتخابات 92 به زور عارف رو منصرف نمی کردید.
همین الان هم عارف رو مجبور به انصراف از انتخابات مجلس کردند.
دیکتاتورهای اصلاحاتی با نقاب دموکراسی
احسان
Iran, Islamic Republic of
شما اجازه میدادید هاشمی یا خاتمی بیاد تا اون موقع رای واقعی اصلاح طلبان رو مشاهده می کردید. یه لیوان بزاری بگی این لیوان اصلاح طلبه که مردم رای نمیدن.
محسن
خاتمی یک فتنه گر واقعی است وشما (احسان) هنوز منتظر این فتنه گران هستی اینها الان عکسهایشان بخاطر فتنه گریشان در روزنامه ها ممنوع است تو هنوز منتظر خاتمی هستی مگر ندیدی چطور دست فتنه گری را مثل موسوی بلند کرد وشعار میداد اینها دیگر به(........) پیوسته اند خودت رابه خاطر اینها خراب نکن
اصلاحات توی رحم اجاره ای دود و رکود سقط میشه
یاد سال 88 افتادم که آقای موسوی قبل از آغاز شمارش آراء، جلسه ای با خبرنگاران تشکیل داد و همین جمله رو گفت:
بنده پیروز قطعی انتخابات با نسبت بالای آراء! فیلمش هم در اینترنت موجود است.
قطعاً هر کس به اصلاح طلبان رأی بده، در به وجود آمدن فتنه بعدی و خسارت های وارده به کشور و نظام مسئوله.
sina
Iran, Islamic Republic of
اصغرزاده سر لیست شورای شهر رای نیاورد تو هم مثل موسوی فاشیست و دروغگو از «پیروزی قطعی» صحبت میکنی!؟؟!؟
Germany
در صورتی که ساکتین و فعالین فتنه به مجازات حقیقشان که اعدام است و حکم آن را مراجع و مردم هم در 9 دی تایید کرده اند برسند دیگر نیازی به این بحث ها نیست و اصولگرایان در نظام تثبیت می شوند
amin
Norway
به پیش به سمت تأسیس حزب اصولگرایی با زنده کردن آرمانهای شهید بهشتی ضد استکبار ضد سازش اتحادد مسلمین. الله اکبر جانم فدای رهبر
اصولگرایی حزب نیست. یک اندیشه و هدف است و این اندیشه همان اسلام گرایی است و شاخ و برگ بیشتری ندارد.
حزب دوتاست. حزب الله که پیروز است. حزب الشیطان که محکوم به نابودی است.
اگر میخواهی اصولگرا باشی، نیازی به تأسیس حزب نیست. کافیست به دستورات قرآن مجید و سیره حضرات معصومین علیم السلام عمل کنی و از بهترین و مؤمن ترین گروه های فعلی اصولگرایی حمایت کنی.
"یا حق"
یک شهروند از کشور با تمدن ایران
Iran, Islamic Republic of
یادمان باشد در افراد اصولگرا کسانی هستند که فقط دم از اصولگرایی می زنند یا در سابقه شان نقاط ضعفی وجود دارد که نمی توانند از حقوق مردم دفاع نمایند مثل خیلی از نمایندگان کنونی و نمایندگان قبلی و نیز برخی وزرا و حتی موردی از رئیس جمهوران . پس در انتخابات دقیق بوده و به افراد متدین سالم و با شخصیت قوی رای دهید حتی اگر یک نظامی با شرف و آگاه به علوم و مسائل سیاسی باشدمثل علم اقتصاد که اکنون برای یک نماینده جزو لزومات می باشد
مثبت دادم. اما علم اقتصاد برای یک نماینده الزامی نیست. تقوا، تفکر قوی، هوشمندی و اهل مشورت بودن لازمه. به هر حال نماینده ها خودشون که به تنهایی بر تمام علوم اشراف ندارن و نمیشه که فقط اقتصاددان فرستاد مجلس. باید گروهی از کارشناسان بهشون کمک کنن. منتهی بر اساس اعتقادات نمایندگان.
وحيد
مطلب کم عمقي بود!!!
غلام زيوي
Canada
اين ادبيات و تحليل رخدادها و نتيجه گيري نهائي ، هيچ سنخيتي با أصول گراي و افراد أصول گرا ندارد ، مواظب باشيد از همين نقاط نفوذي ها رخنه مي كنند
متن
فقط مشکل اینه معمولا نتیجه گیری اصولگرایان برعکسه