سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان

زیر سقف گفتگو
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 385256
امروز اصولگرایان نیازمند بازسازی مرجعیت سیاسی خود هستند تا با تکیه بر علمای مبارز، عارفان و فقیهان و مجتهدین برجسته دغدغه "صحت عمل" خود را در سپهر سیاست ورزی برطرف کنند.
در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان
به گزارش جهان، محمد کاظم انبارلویی در یادداشتی در رسالت نوشت: عصر دیروز همه اضلاع اصولگرایی آمده بودند تا بگویند همگرایی یک ارزش و عملی مهم است. آمده بودند تا بگویند مشکلات را می‌توان زیر سقف گفتگو حل کرد. آمده بودند تا بگویند وحدت و همگرایی در سایه تنازل از سلیقه‌ها و پایداری روی اصول امکان‌پذیر است. آمده بودند بگویند اختلاف و انشقاق مغایر آموزه‌های دینی است. "اجماع" و "مدارا" یک ارزش و حتی یک تکلیف است. آمده بودند تا بگویند رسیدن به اجماع مهارت می‌خواهد و مسیر آن "عقلانیت" است.آمده بودند تا بگویند اختلاف سلیقه مقدمه رسیدن به تصمیم‌گیری جامع است نه ابزاری برای "واگرایی"!

از آن باید استقبال کرد و با مدیریت صحیح آن برای تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های بزرگ به‌کار برد.نشست دیروز زنگ گفتگوی اصولگرایان را در سراسر کشور به صدا درآورد و یک نشاط سیاسی را در اردوگاه اصولگرایان پدید آورده است.این پدیده در فضای بی‌عملی و افسردگی اصولگرایان در سپهر سیاست یک فرصت است که باید آن را مغتنم شمرد.

این ظاهرا سومین نشستی است که اصولگرایان به همت حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی برگزار می‌کنند و در آن بزرگانی از جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اصولگرایان را به همگرایی و وحدت دعوت می‌کنند. توفیق اصولگرایان در مدیریت مجلس و دولت در یک دهه اخیر کارنامه‌ای روشن دارد. برخی در این کارنامه اخلال کردند و اختلافات بین اضلاع اصولگرایی را سوزن‌بانی کردند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم اصولگرایان با یک نامزد به میدان نیایند. اصولگرایان با آسیب‌شناسی از این واگرایی به نکات مهمی رسیده‌اند و حالا دارند این مسیر را اصلاح می‌کنند.

آیت الله مصباح یزدی در این نشست ریشه اختلافات را برتری طلبی دانست وفرمود: «اگر می خواهیم اشتباه نکنیم باید اصول را بشناسیم وبه آن عمل کنیم.» به نظر می رسد کار را از همین نقطه باید شروع کرد.امروز اصولگرایان نیازمند بازتولید گفتمان اصولگرایی هستند تا در سایه آن با سازماندهی واحد به کار جمعی واحد روی آورند. نشست‌هایی از این دست که دیروز برگزار شد آوردگاه چنین کار جمعی و شکل‌گیری چنین گفتمانی است. گفتمانی که اصلی‌ترین کلید واژه‌های آن "وفاق"، "وحدت"، "آرامش"، همراه با "ولایت" است.

امروز اصولگرایان نیازمند بازسازی مرجعیت سیاسی خود هستند تا با تکیه بر علمای مبارز، عارفان و فقیهان و مجتهدین برجسته دغدغه "صحت عمل" خود را در سپهر سیاست ورزی برطرف کنند. فرآیند همگرایی اصولگرایان در حال‌حاضر چنین مسیری را طی می‌کند.حاشیه نشست دیروز بیش از متن آن بود بسیاری از سران اصولگرا دیروز فرصتی پیدا کردند دیدار ها را تازه کنند و این دیدار ها می تواند نوید بخش نشست های وحدت آفرین آینده باشد.

نشست اخیر به برکت روز غدیر، روز "اکمال دین" و "اتمام نعمت" صورت گرفت و بدون شک در امتداد غدیر نیز برکات زیادی بر آن مترتب خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
این وحدت اصولگرایان بود یا پایداری ها!!!!
پس کو قالیباف رضایی ولایتی و ...
این که همایش وحدت با جناب مصباح بود !
...