دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

معرفی منظم‌ترین ایرلاین‌های آذر ماه

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 467011
بررسی آمار رسمی سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد در آذرماه امسال سه ایرلاین پویاایر، ماهان و کیش‌ایر به ترتیب با ۲۵درصد، ۲۹ و ۳۴ درصد کمترین تاخیر پروازی را ثبت کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مطابق آمار و اطلاعات سامانه شرکت فرودگاه‌های کشور که سازمان هواپیمایی کشوری آنرا منتشر می‌کند، هواپیمایی پویا ایر در آذرماه امسال ۶۱ پرواز انجام داد که از ین تعداد ۴۶ درصد یعنی ۷۵ درصد به‌موقع از فرودگاه مهرآباد برخاستند و ۲۵ درصد با تاخیر انجام شده است. سهم این ایرلاین‌ از کل پروازهای آخرین ماه پاییز یک درصد بوده است.

پس از این شرکت هواپیمایی ماهان قرار گرفته که در ماه گذشته ۵۴۸ پرواز را انجام داد. از این تعداد ۳۹۱ پرواز یعنی ۷۱ درصد به‌موقع و ۲۹ درصد با تاخیر انجام شد. سهم ماهان از کل پروازهای آذرماه ۱۲ درصد بود.

در رده سوم کمترین تاخیر پروازی نیز هواپیمایی کیش‌ایر قرار گرفته است. این شرکت در آذرماه ۳۲۵ پرواز انجام داد. کیش‌ایر با سهم ۷ درصدی از کل پروازها، ۲۱۳ پرواز (۶۶ درصد) را به موقع و ۱۱۲ پرواز (۳۴درصد) را با تاخیر انجام داده است.

بر اساس این گزارش در آذرماه امسال ۱۳ شرکت هواپیمایی داخلی در مجموع ۴۶۱۲ پرواز انجام دادند که از این تعداد ۲۲۱۴ پرواز یعنی ۴۸ درصد پروازها با تاخیر انجام شده است.

در آبان‌ماه امسال سیزده شرکت هواپیمایی داخلی مجموعا ۴۳۷۲ پرواز انجام داده بودند، سهم پروازهای تاخیردار از این تعداد ۱۶۳۶ پرواز بود. به عبارت دیگر در دومین ماه پاییز ۳۷.۵ درصد کل پروازها با تاخیر انجام شد و ایرلاین‌ها در یک‌ماه بعد یعنی در آذرماه میزان تاخیرات پروازی را بیش از ۱۱ درصد افزایش دادند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بین ایرلاین‌های داخلی با ۶۴۳ پرواز بیشترین سهم پروازها را در سومین ماه پاییز به خود اختصاص داد. از این میزان پرواز، ۴۷۳ پرواز یعنی ۷۴ درصد پروازهای ایران‌ایر با تاخیر انجام شده است. ایران‌ایر در آبان‌ماه ۴۲۰ پرواز (۶۵ درصد) از پروازهای خود را با تاخیر انجام داده بود.

پس از هما هواپیمایی ایرتور در آذرماه امسال ۲۵۱ پرواز داشت که از این تعداد ۱۴۸ پرواز (۵۹ درصد) با تاخیر انجام شد. سهم هواپیمایی زاگرس از کل پروازهای آذرماه امسال ۴۷۵ پرواز بود که این ایرلاین نیز ۲۴۱ پرواز یعنی ۵۱ درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام داد در رده سومین شرکت دارای بیشترین پروازها تاخیردار قرار بگیرد.

شرکت‌های آسمان، آتاایر و نفت نیز به ترتیب با ۵۰ درصد، ۵۰ و ۴۸ درصد در رده چهارم تا ششم برترین ایرلاین‌های دارای بیشترین پرواز تاخیردار قرار گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *