يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

نگاهی به مراسم توپ طلای سال ۲۰۱۵

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 466974
مراسم توپ طلای سال ۲۰۱۵ در حالی دوشنبه شب در زوریخ برگزار می شود که طبق گمانه‌زنی‌ها، لیونل مسی بخت اول بردن این جایزه است.
 به گزارش جهان به نقل از مهر، مهاجم آرژانتینی بارسلونا در حال حاضر از حیث بردن توپ طلا ۴ بر ۳ از رقیب همیشگی خود کریستیانو رونالدو پیش است. مسی در سال ۲۰۱۵ موفق شد پنج جام را با بارسا ببرد در حالیکه رونالدو هیچ جامی در سال گذشته به دست نیاورده است.
 
توانمندی بارسلونا در سالی که گدشت باعث شد تا نیمار هم برای نخستین بار در جمع گزینه‌های توپ طلا قرار بگیرد.
 
باشگاه کاتالان با هدایت لوییس انریکه موفق شد قهرمان اروپا، قهرمان لالیگا، قهرمان جام حذفی اسپانیا ، قهرمان سوپرجام اروپا و قهرمان جام باشگاه های جهان شود.
 
مسی علاوه بر بخت نخست بودن برای جایزه توپ طلا، از شانس بردن جایزه پوشکاش هم برخوردار است.
 
این بازیکن سال گذشته در فینال جام حذفی موفق شد با حرکت مارپیچ دروازه اتلتیک بیلبائو را باز کند. وی برای بردن این جایزه که برنده آن به صورت آنلاین با نظرسنجی مردم مشخص می‌شود کار دشواری ندارد. دو گزینه دیگر جایزه پوشکاش، گل الساندرو فلورنزی، بازیکن رم، از وسط زمین به بارسلونا و گل برگردان واندل لیرا برای تیم گویانسیا مقابل اتلتیکو-گو در لیگ برزیل است.
 
تیم فوتبال زنان آمریکا به احتمال فراوان به عنوان تیم برتر سال خواهد شد و «کارلی لوید» هم بهترین بازیکن خواهد شد. کارلی لوید در سن ۳۳ سالگی بیش از ۲۰۰ بازی ملی در کارنامه دارد و دو قهرمانی المپیک با تیم آمریکا کسب کرده است.
 
مربی آمریکا، جیل الیس، اصلی ترین گزینه برای انتخاب مربی سال فوتبال زنان است و خورخه سامپائولی که موفق شد شیلی را به عنوان قهرمانی جام ملتهای آمریکای جنوبی برساند، گزینه برترین مربی مرد سال است.
 
فیفا همچنین جایزه بازی جوانمردانه را هم در دستور دارد ضمن اینکه سپ بلاتر به دلیل محرومیت هشت ساله از جمله غایبان بزرگ این مراسم خواهد بود و عیسی حیاتو، رئیس موقت فیفا، در مراسم امسال سخنرانی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *