چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

حمله آل‌خلیفه به معترضین علیه آ‌ل‌سعود

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۹
کد مطلب: 465394
در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به شهروندان بحرینی که در محکومیت اعدام شیخ نمر و ۴۶ شهروند سعودی دیگر تظاهرات کرده بودند، چندین نفر از آنها زخمی شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نق از خبرگزاری فرانسه خبرداد: امروز یکشنبه مناطق مختلف بحرین همانند روز گذشته صحنه تظاهرات و راهپیمایی علیه اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی و 46 شهروند سعودی دیپر به دست آل سعود بود.
 
شاهدان گفتند که صدها معترض در مناطق مختلفی از جمله "جد حفص"، "ستره"، "بلاد القدیم"، و "دراز" در حالی که تصاویر شیخ نمر را به همراه داشتند تظاهرات کردند.
 
این شاهدان افزودند که در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به تظاهرات کنندگان، شماری از آنها زخمی شدند.
 
درگیری بین پلیس و تظاهرات کنندگان بحرینی بیشتر در ستره واقع در غرب منامه گزارش شده است.
 
در منطقه دراز نیز نیروهای امنیتی آل خلیفه برای متفرق کردن معترضان در یکی از خیابانها به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.
 
روز گذشته نیز دهها نفر از شهروندان بحرینی در اعتراض به اعدام شیخ نمر و 46 شهروند دیگر عربستانی در مناطق مختلف این کشور بویژه جدحفض و المالکیه تظاهرات کردند و شعار مرگ بر آل سعود سردادند و نیروهای امنیتی رژیم برای متفرق کردن معترضان به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.
 
تظاهرات شهروندان بحرینی علیه اعدام شیخ نمر در حالی ادامه دارد که وزارت کشور رژیم آل خلیفه روز گذشته اعلام کرد در صورت مشاهده هر گونه توهین یا واکنش منفی در این کشور به اجرای احکام قضایی در عربستان، همه اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.
 
وزارت کشور بحرین مدعی شد که اینگونه اعتراضات منجر به تفرقه افکنی و فتنه انگیزی خواهد شد و تهدیدی برای صلح داخلی است.
 
فراخوان برای تظاهرات در بحرین در محکومیت جنایت اعدام آیت الله النمر همچنان ادامه دارد.
 
رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.
 
آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.
 
مسلمانان کشورهای مختلف، گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *