يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

بیانیه مشترک دانشجویان شیعه و سنی در محکومیت اعدام آیت الله نمر

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 465161
جمعی از دانشجویان شیعه و سنی با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت اعدام آیت الله نمر توسط دولت عربستان نوشتند: اعتراض امت اسلام باید به دولت سعودی باشد و نباید اعدام شیخ نمر مایه اختلاف و جنگ شیعه و سنی گردد.
به گزارش جهان، جمعی از دانشجویان شیعه و سنی در قالب سفیران تقریب دانشگاه مذاهب اسلامی، اعدام آیت الله نمر باقرالنمر را محکوم کردند.

متن این بیانه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پشت این جنگ و خون و درد و آه
جا مانده ام دلم صلح می خواهد

تنها کمتر از گذشت یک هفته از میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و هفته ای که در ایران اسلامی به نام هفته وحدت نام گذاری شده است، این جنایت دردآور باید از سوی مدعیان خدمتگزار حرمین شریفین صورت بگیرد. سخن ما سفیران تقریب دانشگاه مذاهب اسلامی در این برهه از زمان با سه گروه می باشد.

نخست با دولت حاکم بر عربستان است که گناه این روحانی شیعی چه بود؟ آیا او جز برای دفاع از حقوق اقلیت تحت زعامت خود تلاش می کرد؟ بسیاری از دلسوزان امت اسلامی از شما تقاضا کردند که حکم اعدام ایشان را متوقف کنید. در ایران اسلامی هم بسیاری از شخصیت های برجسته دینی و سیاسی خواستار لغو این حکم شدند. علمای طراز اول اهل سنت ایران از جمله آنان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، لغو حکم اعدام شیخ نمر را سبب تحکیم وحدت و اخوت مسلمانان دانستند. اما شما چه کردید، گویا شما هیچ درکی از وحدت و اخوت امت اسلام ندارید.

سخن دوم با گروه ها و کشورهای حامی و مدافع حقوق بشر است. مگر فعالیت های شیخ نمر جز در راستای فعالیت های حقوق بشری بود؟ مگر فعالیت های او جز بر راستای مواد ۲، ۱۸ و ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر بود؟ اینکه سازمان دیده بان حقوق بشر فقط از این اعدام انتقاد کند کافی است؟ با اینکه به صراحت می گویید وی در یک دادگاه غیر منصفانه به اعدام محکوم شده ولی هیچ اقدام عملی در این راستا انجام نمی دهید.

و اما سخن سوم با تمامی امت اسلامی به ویژه شیعیان است که مراقب جریان های تفرقه افکن باشند. درست است که یک روحانی شیعی به شهادت رسیده اما قلب امت اسلام به در آمده است. حال برخی از جریان های تفرقه افکن به دنبال جوسازی و اختلاف افکنی هستند. اعتراض امت اسلام باید به دولت سعودی باشد و نباید اعدام شیخ نمر مایه اختلاف و جنگ شیعه و سنی گردد.

باشد که با همدلی و اخوت و وحدت امت اسلام دگربار اجازه چنین جنایت هایی به هیچ دولت و گروهی داده نشود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *