يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

دعوت به وحدت توسط امام جمعه اهل‌سنت

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 464207
امام جمعه اهل‎سنت بندرترکمن ضمن محکوم کردن کشتار مردم نیجریه گفت: ملت مسلمان جهان برای نجات مردم مسلمان و مظلوم نیجریه چاره‎اندیشی کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حاج محمد آخوند عابدی کر عصر امروز در همایش بزرگ وحدت که در مسجد قبا شهرستان بندر ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: وقت آن شده که ملت‎های مسلمان جهان از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند و ببینند که در این مملکت چگونه برادران مسلمان اعم از شیعه و سنی با یکدیگر وحدت دارند.
 
وی تصریح کرد: شیعه و سنی به کوری چشم دشمنان در صفوف به هم فشرده همچون بنیان مرصوص در کنار یکدیگر قرار دارند.
 
خدا به وسیله اسلام و ایمان در دل‌های مردم الفت و برادری ایجاد کرد
 
امام جمعه اهل‎سنت بندرترکمن با تاکید بر اینکه اتحاد و همدلی اساس اسلام و رمز موفقیت مسلمانان است، افزود: وحدت بین تمام مسلمانان جهان خصوصا اهل سنت و تشیع بسیار ضروری و از واجبات است.
 
عابدی کر بیان داشت: کفار و جهان‌خواران در درجه نخست می‎خواهند وحدت و یگانگی ملت‎های مسلمانان را خدشه‎دار کنند تا اتحاد از بین برود و برای جلوگیری از شر دشمنان اسلام باید وحدت را حفظ کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه خدا به وسیله اسلام و ایمان در دل‌های مردم الفت و برادری ایجاد کرد، گفت: خداوند در سایه اسلام دل‎های مردم را به هم نزدیک کرد و دشمنان دیروز به دوستان امروز تبدیل شدند.
 
اجتماع بزرگ مسلمانان در مساجد نمونه‎ای از وحدت و اتحاد است
 
امام جمعه اهل‎سنت بندرترکمن از وحدت به عنوان بزرگترین نعمت الهی یاد کرد و افزود: وحدت در دنیای پرآشوب کنونی قابل ستایش است و الهام گرفته از آیه قرآن کریم «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» است.
 
عابدی کر بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه امام راحل این بت‎شکن تاریخ اتفاق افتاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی اتحاد و وحدت امت اسلامی را در برنامه خود قرار دادند و نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 
وی با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ مسلمانان در مساجد نمونه‎ای از وحدت و اتحاد است، گفت: این وحدت و اتحاد مورد حسد صهیونیسم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *